Klart!

Så där.

Nu har Storsan, Pecialen och Beccaq klarat av eldprovet. Sunlinda var på besök - vi visade henne att vi VISST kunde säga "Hästen heter Lilla Gubben" på teckenspråk. Och mer därtill!

Beccaq
och Pecialen kan säga massor men Storsan kan i alla fall säga "spy", "impotent", "vad gör du här", "vin" och "jävla skit". Storsan klarar sig låååångt med andra ord!

None


Under lunchen som ägde rum i samband med provet avnjöt Storsan en Findus microrätt. Lövtunn bit med potatiskroketter, gröna bönor och persiljesmör. Låter gott va? Mmmm.... det luktade gott också.

Men det VAR inte gott!

Biten var inte lövtunn utan underligt pösig, persiljesmöret smakade vitlök (inget fel i det egentligen men när det heter persiljesmör?!) - och kroketterna... Kroketterna!

Varför köper Storsan sånt när hon egentligen vet att hon inte gillar det?! Dessa kroketter är bara mjuka, mjöliga och otäcka rent allmänt... Och varför heter det "kroketter" egentligen? "Koketter" vore ett bättre namn. De koketterar med att vara av finare sort när de egentligen bara består av pulvriserad potatis i form av små bollar.

Dessutom föll en grön böna ner i Storsans urringning. Den såg aldrig mer dagens ljus. Den irrar omkring där nere och ropar desperat efter sina vänner. Men i mörkret kan ingen höra den ropa... Så, om ni ser en underlig figur i ljusgul tunika (det är ju sommar vettja') under vilken det ramlar ut nåt litet och grönt, ja då är det bara bara Storsan.

Ha en fin onsdag!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hallojsan! Kul att hitta dig här med =)

Apropa färdigrätter...jag brukar oxa köpa dem, fastän jag vet att de inte är speciellt goda. Men jag vet inte heller VARFÖR jag gör det. Hm. Jaja.

kram parej

2008-05-14 @ 16:41:38
Postat av: Ellen

Länken kom visst inte med ;)

2008-05-14 @ 16:42:34
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: kompis M

Varför heter det kroketter. För att om man skrev potatismos i form av små bollar eller annan form skulle ingen köpa.

Men bara för den stackars bönan i ditt decoltage kan du väl köpa en till, och tappa ner en kompis.

Det är ju vår trots allt.

Kanske det blir små gröna krocketter... gulligt..

2008-05-14 @ 16:50:09
Postat av: mulin

Tack för kommentaren angående Engla och hennes begravning.



Jag förstår väl att folk har åsikter om att begravningen sändes i tv. Men samtidigt är det bara upp till familjen att bestämma. Någonstans hörde jag att mamman ville tjäna pengar på det här med Engla för någon rörelse som hon driver. Men ja, jag vet inte vad jag ska säga. Okej om hon gör nåt bra av den här tragedin och liksom försöker tjäna på det. Det är upp till henne. Jag tycker det är fint om det kan komma något gott ur den där skiten.

2008-05-14 @ 18:23:25
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: Sunlinda

Grattis till delprov nummer ett. Nästa prov blir svårare...

Mötti Härs!!!!

2008-05-14 @ 19:57:36
Postat av: Charlotte

"Bit" låter skumt tycker jag - var sitter "biten" på djuret?

2008-05-15 @ 17:19:32
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: mojan

håller med dig till 100% om den färdiga maten! jag vet oftast inte vad det är jag äter fast det står utanpå kartongen!

kram Mojan!

2008-05-16 @ 08:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0