Återigen söndag

Storsan hade en extremt lugn och skön lördag - spatserade runt i pyjamas HELA dagen!

Härligt!


Härligt också att vara gräsänka - för med jämna mellanrum måste Storsan få vara helt ensam, i lugn och ro. Annars blir hon galen. Storsan har väldigt lite förståelse för människor som tvångsmässigt måste umgås med andra i princip dygnet runt, 7 dagar i veckan. Glatt umgänge och diverse samkväm och kuligheter ÄR jätteroligt. För det mesta. Men utan sina små, återkommande, korta sejourer av total ensamhet skulle Storsan inte vara rolig alls.

För visst är det gött att bara göra som man vill, när man vill, hasa runt i mördarsockor, äta en glassbåt till middag och titta på allsköns skräp på dumburken, lipa till nåt fånigt amerikanskt tillrättalagt program och sedan lägga sig i sängen med en bra bok och läsa tills man somnar med lampan på och boken uppfälld rakt över ansiktet?

Eller är det bara Storsan som tycker så?

Hur som helst.

Storsan
gjorde det grava misstaget att titta på en rysare sent igår natt och trots att hon hela livet varit extremt "icke-mörkrädd" så blev det som det blev...

Storsan var uppe LÄÄÄÄNGE!



Kommentarer
Postat av: Pecialen

Jag tycker som du Pippi. Får jag inte vara ensam nån gång emellanåt så skulle jag snart hamna på psykakuten, just de! Tycker nästan att gubben är hemma för mycket nu när han inte är borta under jobbperioderna längre. Nåja, han bor ju här så då får man väl finna sig i att han finns här :-D

I övrigt är det så kallt här i dag så jag blir alldeles mötti härs!

Kram!!!

2008-05-18 @ 14:51:48
URL: http://annemira.blogg.se/
Postat av: olahyst

Ja, det märks att vi är "stöpta i samma form". Förutom det där med rysarna då!

Puss!

2008-05-18 @ 18:41:29
Postat av: Sunlinda

Jag behöver också ensamhet, men min familj förstår inte alltid det. Då får man åka någonstans. Fast mamma tycker att jag är konstig när jag kommer och bara vill vara och inte prata.....???? Vet inte riktigt vart jag ska vara?? Kanske kan vara med dig någongång?

2008-05-18 @ 20:59:12
Postat av: Storsan

Olahyst / Pecialen / Sunlinda; Se där, flickorna! Då kan vi tre bilda någon form av klubb, då? Kanske söka nåt stipendium och hyra en stuga vid havet... Time-share? Gissar också att vi kan få fler medlemmar framöver... :o)

2008-05-19 @ 16:45:25
URL: http://storsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0