Karlar!

Kjelleman var nyss här på besök. Han är smed - gör jättefina saker! För något år sedan skulle Ulle-Bullen åka bort en helg samtidigt som det var pubkväll på vårt
"Home-Away-from-Home". Han uttryckte sin oro (heheh...) och bad Kjelleman smida ett kyskhetslås...

Kjelleman sa "Javisst - inga problem".


Ulle-Bullen
log lättat...

Tills Kjelleman tillade:

"Men du vet väl att den enda som har nyckeln är Smeden?"


image435

Nåja - detta var ett sidospår bara för att visa på deras humor.

Idag var det stora samtalsämnet en ekorre som Ulle-Bullen sett i vår trädgård.
Söööt! Och att Ulle-Bullen hade hittat en påse hasselnötter från i julas. (Jaaa!! Storsan har ju SAGT att hon inte städar särskilt ivrigt eller ofta!!)

Så nu tänkte Ulle-Bullen lägga ut dessa nötter till ekorren ifråga. Kjelleman kom dock med protester.

"Du måste ju knäcka dem först fattar du väl!"


"Nähä??"
sa Ulle-Bullen.

De dividerade en stund fram och tillbaka innan Kjelleman åkte hem. Ulle-Bullen började knäcka nötter så att skal flög runt i hela köket. Storsan blev smått irriterad och fräste:

"Jag tror inte heller att man behöver knäcka dem först! Det är ju för fan en ekorre som ska äta dem!!"


Det gick en stund.


När sedan Storsan står och diskar så ser hon en rörelse i ögonvrån...

...vänder sig om.

Där står Ulle-Bullen förstulet och PROVGNAGER dessa förbaskade hasselnötter
med skal på!

image435

Storsan fnissar vilt.

Ha en fin tisdagskväll därute!

Kommentarer
Postat av: annemira

Hyfsat galen karl du skaffat dig heheheheheh!
Hur ser hans tänder ut förresten. Som ekorrens? Hahahah

Hadé
ses i morron!!!!!

2008-03-04 @ 19:32:42
Postat av: Mamsingen

Vi har haft en död ekorre liggandes på vår altan i ca. 1 och an halv vecka....nu är den borttagen. Irma(katten) tog den och ville väl visa hur duktig hon är. För mig är ekorrar råttor med tjock svans...Matar dem defenitivt inte!! Min råttfobi sätter stopp för all förståelse inför Ulle-Bullens omtanke. När jag var barn älskade jag att mata de små ekorrarna i Slottskogen, de var tama. Nu springer jag. Kaniner, ekorrar, marsvin, hamstrar, bävrar, rubbet går bort!!SKADEDJUR!!! HÖR DU DET, ULLE-BULLEN!!!

2008-03-04 @ 20:09:02
Postat av: Mamsingen

Åk med mig i morgon, Bäbisen. Jag stannar till föreläsningen har ju möte också. Hämtar dig kl. 07.40
Tacksam om du är tvättad och klädd, kanske t.o.m. vaken...

2008-03-04 @ 20:16:16
Postat av: kompis M

Nut´s

2008-03-04 @ 20:51:04
Postat av: Laaarsson

HAHAHAHHAHAHA denna Bulle!!! han är ju störtskön. DU får sätta ett kysketslås på datan också kanske.. Iofs så är det gött att ha nån att skriva med.. ioch medatt jag också förtränger mitt jobb och bara sitter vid datan hahaha
Ocj jag väntar spänt på Rövbilden :D

2008-03-04 @ 20:54:47
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Tjena hörrni, fan nu har jag skickat "Till Bullen" igen till alal som jag kommenterat till Idag HAHAHHA UPS .
Ulle-Bullen, VERKLIGEN dax att skaffa blogg nu! jag lovar du är som gjord för bloggande ;)

Och jag kommer aldrig någonsin sluta slicka på frimärken och kuvert. Det är såå nedrans gött. Får chansa på att ingen snuskgubbe vart i farten :)

2008-03-05 @ 09:58:47
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

hahah mammsingen, FRÄSCHT att ha en död ekorre på altanen 1 vecka UUHH..

På tal om det när jag och min vän var på stan och såg den vita grodan ( som ni kanske läst om) så berättade hon att de haft inomhusgrodor i akvarie när hon var liten och så rymde de ibland och de hittade intorkade äckelgrodor lite överrallt på galven i huset sen .. FYYYY!

2008-03-05 @ 10:01:14
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Till Bullen.
(vågar inte skriva i nsmn längre)

Du KANSKE inte ska skaffa en blogg, du SKA skaffa en blogg! sådetså!

jag blir ju arbetslös nu snart så det skulel ju passa kanon att bli frimärksslickare. Hur sköen blir man det då? haha
FYYY va löjligt med förklistrade frimärken!!!!! Sånan har minsann inte vi här iaf. Eller ööhmm jag tror inte det. va fan jag slickar endå :) smarrigt värre !

2008-03-05 @ 10:30:22
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Storsan

Fniss!!!
M: jaa, nuts var ordet!
Annemira: hmm... vid närmare eftertanke så börjar han se lite - hur ska vi säga - besynnerlig ut?
Mamsingen: Är du inte stolt? bäbisen VAR tvättad och
klädd - det där med vaken får vi jobba på...
Laaarsson: helt rätt att INTE skriva till ulle-bullen i namnraden... ;o)

2008-03-05 @ 11:13:07
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Laaarsson

hahah jag gjorde ju fakitskt mål också så lite Storsan kanske var lite bra endå ;)

fasen länken funakr ju inte.. det står bara "Sidan du försökte komma åt hittades ej" Men jag fixar det hemma sen. Om jag hinner. Ska ju flytta idag med. Klart den sexiga tomten måste va med iaf!! :D
(Dock håller jag med Ulle-Bullen, inte sååå mycket rövbild igentligen hehe) Men allt för storsan.

och nu när du säger det, han Hugh var ju rätt lik Wolverine så det är nog han!
Jäääj då vet jag en på ritkigt vem jag är lik :D

ha en bra dag du med ! kraaamar

2008-03-05 @ 11:47:14
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Jävlar va jag skriver här idag..
men måstej u informera dej om en mycket glädjande kommentar jag fick idag:
" Jo kanske får skaffa egen blogg ja...:-)
"

Gissa vem det var ifrån då?! :D Whiii

2008-03-05 @ 11:48:16
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0