Ömsom vin ömsom vatten

Ingen som känner Storsan kan ha undgått detta:

Storsan älskar vin.

Rött vin.

När som helst.

Var som helst.

Hur mycket som helst.

(Nästan... *S*)


**********************************************

NU har Storsan sett den sjukaste reklamtexten alla kategorier, någonsin.

I en reklam för rödvin då, såklart.

"Varmt och köttigt"


**********************************************

Fruktigt eller smakrikt - fine. Med en ton av plommon, gräs eller björnbär - jepp, jepp.
Doft av vanilj, mustigt, antydan till vinbär - absolut. Men "varmt och köttigt"!!???

Uuuäääk!!

Storsan vill INTE ha rödvin som är varmt och köttigt. Själva epitetet "varmt och köttigt" är i sig inte fel. Storsan skulle kanske, kanske säga ja... en bra dag... till sånt som är varmt och köttigt...



Men f*n heller om det gäller vin!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ÄLSKAR också vin. Längtar tills vintern då jag kan få ta mig ett glas igen. Läääängtar...

2008-06-26 @ 18:37:52
URL: http://livstankar.blogg.se/
Postat av: Kalle

Jag dricker inte, jag är rädd att bli alkoholist :o(

2008-06-26 @ 23:52:06
URL: http://karlerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0