Nätet

Storsan vet att många tycker det är fånigt med de evinnerliga svarta rutorna för ansiktet på alla foton. Men allvarligt; Storsan har till och med sagt till Kompis G's dotter E att ta bort foton på Storsan från sin Youtube/Myspace - just för att det faktiskt, på allvar, inte går att ångra sig när man väl lagt ut en massa foton. Storsan har inte hunnit kolla om sagda foton är borta - och hon har inte heller undgått insikten att det nog faktiskt är för sent. Men man kan ju mota Olle i grind för framtiden åtminstone... Och JA - Storsan vet att många tycker det är fånigt - men just den inställningen känns bra för just Storsan.

Inga foton - rakt av.

That's it.


Om man tar ett informerat beslut att ja, jag vill faktiskt lägga ut foton på mig och de mina så är det helt klart absolut ok - problemet är bara att många ungdomar inte inser att när dessa foton väl ligger ute så är det kört. I tillägg ofta foton med utmanande poser och minimala linnen etc. De tycker bara att det är kul för stunden. Med andra ord - missförstå Storsan rätt. "Vanliga" foton är en sak - avklädda "skojfoton" som är menade för ett urval vänner och kompisar är något annat. För de blir aldrig tillgängliga för endast ett urval vänner och kompisar - utan för precis allt och alla.


Nu har en tjej från Arvika upptäckt att hennes gamla Lunarstorm-bilder har använts på en porrsajt. Surt, sade Storsan... Och detta fall bekräftar bara Storsans sedvanliga paranoid-inställning...


TÄNK på vilka foton du lägger ut på Internet - oavsett om det är foton på dig eller andra.


TÄNK på huruvida dessa foton är lika roliga om fem år.


TÄNK.


Punkt.


Artikel.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Det fattar du väl att det sitter ett antal miljoner kvinnor och bläddrar snigel till mina youtubefilmer i bara linnet :D

2008-06-11 @ 06:23:40
Postat av: mandelen

Totaly respected. Det finns en anledning till att jag lösenskyddat bilder där mina barn badar också. Jag vet ju hur söt du är så mig kvittar det lika :-D

2008-06-11 @ 09:30:08
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Guggu

jajamän jag såg inlägget.

tips om man vill lägga upp foton.

scrappa om dem i scrapblog.com



det är där jag får mina snygga glajjor!!!

the gugmesister

2008-06-11 @ 10:17:13
URL: http://guggu.blogg.se/
Postat av: Storsan

Kalle; Hahhahaha!!! Fattade först ingenting... men sedan föll polletten ned! :o)

Mandelen; Tror du gör helt rätt med bilderna på barnen - och tusen tack för komplimangen! 'fniss!'

Guggu; Tack för tipset - snygga glajjor är ju roligare än "brottslighetsrutor"... :o)

2008-06-11 @ 17:38:59
URL: http://storsan.blogg.se/
Postat av: Gisan

Jag håller sååå med dig när det gäller detta! Å jag kan bli rasande på de som lägger ut bilder på andra utan att fråga. Hur påklätt eller seriöst det än kan tyckas. den personen kanske inte vill finnas där. Kramar...

2008-06-11 @ 18:02:57
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: olahyst

Har inget med inlägget att göra men.........

Tack älskade syster och svåger för de vackra blommorna och nallen! Jag blev jätteglad!

2008-06-11 @ 18:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0