Utmaning!

Åhhh, neeejj!


Charlotte har utmanat mig - och eftersom Storsan ALDRIG bangar en utmaning så...



7 sanningar om dig själv!

Då kör vi:


1 - Storsan gillar som ni kanske vet Box Combat trots att hon definitivt inte gillar våld "på riktigt". Vad ni däremot INTE vet är att Storsan, faktiskt i vuxen ålder, fysiskt läxat upp en karl... Hon var på en fest modell större och denne ouppfostrade karlslok betedde sig som en hormonstinn femtonåring som växt upp under en sten i skogen. Han småsparkade och puttade flera av tjejerna som var uppe på dansgolvet. Alla försökte ignorera honom en lång stund.  Till slut hörde Storsan en av sina bästa vänner ropa 'AJ!'. Han hade sparkat henne rätt hårt i underlivet. Då tyckte Storsan att det räckte och blev över. Så hon grabbade tag i hans skjorta och stegade iväg med honom tvärsöver dansgolvet. Sedan lyfte hon upp honom en decimeter från golvet och dängde in honom i väggen och vred om skjortkragen ännu ett varv samtidigt som hon väste:

"EN gång till så åker du på spö. Bara EN gång till... FATTAR DU?"
Han svarade inte, så Storsan tjongade honom i väggen en gång till och skrek:
"Fattar du? Svara ordentligt!"

Varpå han pep: "jaaaa...." (Svinhugg går igen)

image271


2 - Storsan har ätit bäver. Rökt bäver. Och det var gott. (Oh, fy - nu sinar det...)


3 - Storsan och ett par av hennes kompisar brände (i sjätte klass) oavsiktligt medelst tjuvrökning ner en lada full av hästfoder. Sedan fick Storsan bära vattenhinkar genom skogen tills hon förhoppningsvis kom på bättre tankar och förstod att rökning är DÅLIGT!


4-Storsan arbetade för många, många år sedan (hemma i Lappland) med svenskundervisning för invandrare. Efter ett år flyttade en av Storsans elever söderut, till Skåne. Ytterligare något halvår senare ringde den unga tjejen till Storsan bara för att berätta "En KUL grej!". Tjejen hade under de första veckorna i Skåne råkat ut för en i sig otrevlig incident som trots allt blev ganska rolig. Hon gick där i affären och försökte komma på vad hon skulle handla till middag och småpratade lite med en expedit när plötsligt en överförfriskad herre i medelåldern ropade: "Åk hem Lappjävel!"


5 - När Storsan och Ulle-Bullen skulle sova ihop första gången
(och det var mitt i vintern) utbrast Storsan när de låg där under täcket:
"Men... ska du inte ta av dig långkalsongerna??"
Ulle-Bullen svarade: "Eeehh.... Jag HAR inga långkalsonger!"
(Bara extremt håriga ben vill Storsan tillägga)



PUH! Bara två kvar...


6 - Storsan har, eventuellt som ENDA nu levande norrlänning, ALDRIG åkt slalom!


7 - När Storsan var 4 år lekte hon och en kompis den HIMLA roliga leken "promenera över gungbrädan tills den tippar över och se om man kan stå kvar". Jättekul! En halvtimme eller så. Sedan promenerade kompisen - och Storsan stod i vägen för brädan som åkte upp. Framtänderna åkte upp i höjd med näsan. Storsans pappa åkte med henne till tandläkaren och fick beskedet att 'de skulle ramla ner av sig själva'.

NOT
.

När det blev infektion bet inte heller någon bedövning så pappa och tandsköterska fick hålla Storsan medan tandläkaren skar ut tänderna. Utan bedövning. På grund av detta kan Storsan inte gå till tandläkaren på ett avslappnat sätt.
(Trots att hon faktiskt inte minns nåt; antar att kroppen minns?)
Så varje gång ett besök hos farbror tanddoktorn närmar sig får Storsan ett litet kuvert hem med Sobril som hon knaprar dagen innan och samma dag. Storsan är alltså en av få vuxna som alltid behöver chaufför till och från tandläkaren. Och som på detta sätt kombinerar tandläkarbesök och partaj på nåt sjukt vis. När man inte är 'van' att äta dylika små piller blir ju effekten ganska... eehhrrmm.... INTRESSANT!


Tillägg:

Storsan
väntade en gång på att Ulle-Bullen skulle hämta henne efter att tandläkarbesök. Hon tyckte dock att det dröjde så hon kom på den BRILJANTA idén att gå ner till jobbet och hämta några papper. Efter att ha sluddrat en stund och försökt få fram vad hon ville - medan hon stod och svajade i entrén - klappade Storsans chef henne på kinden och viskade: "Jag tror nog kanske att du ska gå hem och sova lite?"


Så där, Storsan har nu gjort sitt!

Och härmed utmanar hon följande vänner i blogg-rymden:


Laaaarsson

Ida

Kalle

Pecialen

Mandelen

Agnetha

och

Mamsingen!

(Detta kanske blir den puff hon behöver för att starta en blogg...
om inte får hon köra den via mail så lägger Storsan
ut hennes svar här...*hahahhaha*)



Reglerna för utmaningen ser ut så här:

Länka till den som utmanat dig

Berätta sju sanningar om dig själv

Utmana sju personer

Lämna ett meddelande till dem du utmanar


Kommentarer
Postat av: Gisan

Jag har hittat hit via Charlotte och måste säga att jag har skrattat gott flera gånger. Du skriver på ett mycket underhållande sätt. Sen måste jag tillägga att jag också smakat rökt bäver en gång, en pytteliten bit, men dock bäver. //Gisan

2008-01-22 @ 18:03:44
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: zabina

HAHA OJ, du har ätit bäver och eldat upp en lada??? :D haha hur lyckades du med ladan?

2008-01-22 @ 20:05:20
URL: http://zabinaa.blogg.se
Postat av: Boris

Hjälp! Alla bara utmanar varandra hela tiden. Inte nog med det, Ulle-Bullen har redan avslöjat min identitet. Till Ulle-Bullen - Behåll din hemlis så behåller jag mina ???. Funderar på att starta egen blogg eller så fortsätter jag med mina inlägg här på Storsans sida.

2008-01-22 @ 20:21:26
Postat av: Laaaarsson

AHh shiit EN TILL! den där har jag redan gjort 3 gånger plus att jag blirr utmanad eeeeeen heeeel delfler gånger haha men eftersom du är min favvo så kan jag väl göra det då... imorn för nuskajagstrax sova =)

Men så du menarattUlleBUllen har hårigare ben än dig?? :O Går det? ;) haha

Och för fan du måste juåka slalom när dubor i norrland!!
Jag har iaf en anledning att jag inte gjort det för viingabackar har här haha men NOT DU!

MAMMSING O OM DU LÄSER DETTA, SKAFFA BLOGGG!!!!!!! nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2008-01-22 @ 21:18:21
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Mandel

Nu har jag gjort mitt! :-D

2008-01-22 @ 21:34:12
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Laaaarsson

Haha jaa idag var nog fan bloggrekord alltså. Jösses vad jagharskrovot.. Men men har maninget liv så har man inte ;)
Men jag ska fixa det imorrn.. nu MÅÅÅÅSTE jagsova om jaginte skadöpå jobbet imorrn.
Vi höres imorrn hårbruden :D

GOdnatt puss hej

2008-01-22 @ 22:09:03
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaaarsson

och Bridget äääger :D godnatt
hihi

2008-01-22 @ 22:14:02
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Pecialen

Jag kommer att anta din utmaning, men imorron. Ödet ville inte att det skulle bli idag. Jag hade skrivit 7 långa fina sanningar, så försvinner alltihop!!!! Jag måste få säga - fan - dessutom får jag inte länken att fungera, du kanske kan hjälpa mig i morron, jag gör säkert nåt fel. Sen vete fulingen om jag har 7 bloggare (eller andra heller förresten) att skicka utmaningen till. Men det får bli ett senare bekymmer. Just nu lägger jag ner bloggeriet för idag, måste hinna somna innan jag ska gå upp igen. Ses i morron Pippi! kram

2008-01-22 @ 22:55:48
Postat av: Charlotte

Haha - du klarade verkligen utmaningen med största glans! Dina sanningar bevisar att du är en bävergnagande, karltjongande och olycksbenägen
slalomoskuld från norr med pyromantendenser och luden kärlek. Men framför allt att du skriver väldigt bra och roligt! :-)

2008-01-23 @ 17:54:44
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: KALLE

antagen! ;o)

2008-01-23 @ 21:12:57
URL: http://naturnytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0