Tuvas lillasyster på besök

Hoppla!

ABNORMT stressig dag - inget kul alls - men åkte hem med Mamsingen och var hemma vid 5. Stress, stress och stress igen för att hinna röja de värsta oroshärdarna hemma i form av allvetande skräphögar av tvätt och disk. Eftersom Storsan FAKTISKT har gått ett par livräddningskurser genom jobbet så såg hon sig tvingad att också försöka rädda livet på de stackars brungula små plantor som ännu klarade att kippa efter andan på fönsterbrädorna. Därefter lite kulinariska äventyr i form av snabbmakaroner... Och packa boxväskan... SEDAN ringde telefonen - ett jobbsamtal som Storsan tyvärr inte kunde nonchalera. Och ett mail - dito egenskaper. Så NU är det bråttom!!

Under eftermiddagen har det blåst bara mer och mer - dessutom vräker det ner snöblandat regn. Och den senaste timmen blåser det något fruktansvärt. Telefonen fick nån allvarlig sjukdom. Det knakar och brummar och dånar i huset. Måhända kände Tuvas lillasyster för att ta sig en tur hitåt...?

Artikel.

Storsan och Ulle-Bullen kände sig tvungna att starta en brasa och sedan fylla vatten i tillbringare...

Om utifall att...

Spänn fast er och ha en bra kväll!!

Kommentarer
Postat av: Sunlinda

Hejsan Storsan!

Boxas lungt!
Vi ses.
Kram Sunlinda

2008-01-31 @ 18:51:39
URL: http://www.sunlinda.blogg.se
Postat av: BorisBorissa

Och hur mycket blåser det hos er när du tycker att det blåser MYCKET. Här håller ju för f-n hela j-a ön på att blåsa in på fastlandet.(ön=ledtråd). Men vem bryr sig, nu är det låånghelg. Synd att det inte blåser ostilg-vind. Då hade vi snart varit vid Skagen. Men vem bryr sig. Nu är det lång-helg på gång. Ledig fre,lör, sön. Tänk på det imorgon när ni går till era jobb. Borissa är piggare igen.
Puss, B.

2008-01-31 @ 19:16:02
Postat av: BorisBorissa

Jag ber om ursäkt, "ostilg-vind" ska naturligtvis vara "ostlig-vind" och inget annat. Men vem bryr sig.

2008-01-31 @ 19:22:01
Postat av: Storsan

Haha!! Jo, Storsan hörde av Duvan nu på boxningen att det levde om rejält hos er... Har ni fönsterrutorna kvar hemma? Usch... Bra att Borissa är piggare i alla fall!
(För DET vet jag att du bryr dig om!!*S*)
Puss på er båda så länge, från Storsan!

2008-01-31 @ 20:26:33
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Bisabet

Hej å hå!
Hoppas att vädergudarna är med er så att tak och dylikt får vara kvar på sina ursprungsplatser. Go helg till Dig å Ulle-Bullen önskar Bisabet & Älgjägar´n

2008-01-31 @ 21:03:53
Postat av: Pecialen

Här har varit strömlöst i dryga två timmar. Då passade Pecialen på att sova. Var inte mycket annat att göra, kolsvart som det var och Gubben som passade på att sticka sin väg. Trodde ju att han hängde på gubbhyllan, men han påstår att han inte har varit där.
Undrar var han varit så länge, tror inte det tar så lång tid att köpa cigaretter. Sen har han förstås varit hos Mandelen och handlat, han kom hem med en burk magnesium. Det ska vara mandeln som får honom till att köpa piller, hon har alltid vetat hur hon ska få honom att göra som hon vill, hehe.
Hoppas i alla fall att strömmen är här för att stanna nu. Jag litar väl inte riktigt på det så jag sätter nog mobilen på
alarm till morronen också, annars kanske jag sover istället för jobbar imorron.
Kram

2008-01-31 @ 21:06:14
Postat av: Bisabet igen

Glömde att skicka med en massa norrlandskramar till er. Du vet, att norrlänningarna är väl förankrade på moder jord :-)) (med tanke på blåsten alltså)

2008-01-31 @ 21:06:35
Postat av: Ida

Jaså ska ni också ha strömavbrott? Men vattenlöst känns ju inte alls roligt.. =/
Haha blev faktiskt ingen av de där frisyrerna.. Frisörskan tyckte inte att de skulle passa mig så bra... ;)

2008-01-31 @ 21:14:26
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Mandel

På mitt jobb var det ljust... pissetråkigt, jag gillar strömavbrott och det då givna tillfället att verkligen kunna umgås :-) *kramas*

2008-01-31 @ 21:16:56
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Pecialen

Flåt Pippi, det var inte meningen att stressa dig. Jag ville bara att det skulle vara klart så snart som möjligt så C kunde börja jobba. Hon frågade flera gånger om det inte gick att jobba innan allt var klart. Du såg så stressad ut så jag vågade mig inte på att börja förklara. Du får ge mig liiiiite stryk imorron.
Vem "skrället" är får du inte veta. Jag är förresten inte arg längre, dels för att jag inte orkar vara arg länge i taget, dels för att "skrället" har ändrat tonläge och faktiskt verkar förstå hur illa det lät häromdagen.
Kram

2008-01-31 @ 21:23:52
Postat av: Borissa

Vad har ni för plantor hos er. Våra står alltid gröna och fina. Vi ställer dom i duchen en gång om året, så blir dom rena och fina. Problemet är att dom kan bli lite bleka om dom står i derekt sol-ljus. Omöjliga att ta död på. HURRA för plast!!!!

2008-01-31 @ 22:45:05
Postat av: Borissa

Derekt-ska vara direkt. F-låt.

2008-01-31 @ 22:47:18
Postat av: Storsan

HAHHAHA!!!
Tack!

BorisBorissa: Storsan ska fundera på plast, allvarligt... Och eftersom ni svarar så vet jag att ni inte blåst bort!! *S*
Pecialen: Ok, då får jag nöja mig med liiite-liitte stryk då! *S*
Mandel: Usch då... inga kramar alltså?? *S*
Ida: Ok, men lägg ut ett foto då - på nya frissan; nyyyyfiken!! *S*
Bisabet: Heeej!! KUL!! Har längtat efter dig! STOOOOR kram till dig och Älgjägar'n.
PS: Storsan och Ulle-Bullen kommer upp till påsk - vet inte ännu när eller hur länge... men vi dyker upp - som ett enormt stort påskägg!! *S*

2008-01-31 @ 23:18:20
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0