Nytt år - nytt liv?

Nyårsafton.

Kvällen blev ungefär hur rolig som helst. Vi var ett stort gäng som samlades på vårt "Home-away-from-home". En massa god mat, en (hrmmm...) massa dryck och en hel hoper raketer... Storsan och Ulle-Bullen kom hem strax efter 3 när det själsliga behovet av karaoke och charader var mättat.


Nyårsdagen.

Ja, ni kan ju gissa aktivitetsnivån. DVD, soffa, filt, godis och hamburgare. Samt ett samtal till Olahyst eftersom det senaste samtalet oss emellan på själva nyårsafton präglades av "FNIISSSS!!!" "VAAA!!!" "HAHAHHAH" "Jag HÖR ingenting!!" "Vad säger du!??"


Idag.

Idag var Ulle-Bullens första arbetsdag. Hehhehe... Vissa straffar Gud genast! Storsan däremot är ju ledig ett tag till... För att riktigt göra sig till gjorde Storsan i ordning lite mys-pys lagom till Hans hemkomst. Nachochips med ost, salsa, en kall öl... Lade fram en tidning och dagens post... Lade en liten "kylskåpspoesi" på bordet där jag bedyrade hur sööööt Han e'! (För det ÄR Han ju!! *S*)  Satte igång TV:n. Och fick ett fullständigt fnissanfall, modell större. För det var Våra värsta år...Med Big Al himself i soffan med handen innanför byxlinningen... Storsan såg paralleller...


Nyårslöften.

Ja, så är vi då där igen. NYÅRSLÖFTEN som förhoppningsvis skall infrias men med största säkerhet kommer att brytas inom (högst) ett par dygn. Storsan är inne på sista sucken med andra ord.


1) Jag ska bli hälsosammare!


Storsan är dock fullständigt övertygad om att 2008 kommer att vara lika fyllt av choklad, partaj, vin, pommes frites och winegums som någonsin 2007... och det kommer att bli ett HÄRLIGT år! 


image197

2) Jag skall sluta snusa!


Storsan har på grund av prishöjningen shoppat på sig ett par stockar... och de kommer väl att ta slut om ett par dagar eller så...*S* Då blir det med all säkerhet snus-inköp IGEN!

(För det ÄR ju faktiskt bra mot karies!!)



3) Jag ska gå ner i vikt!


Hmmm... Just det ja... Storsan har fullkomligt plöjt Aftonbladets alla bilagor och nätartiklar efter lite lagom handfasta tips och råd. Hittade somt skräp somt utomordentligt.


*************************************************************

Exempel på Skräp:
(apropå att bryta sockersug)


"Jag tar i bland en pyttepytteliten bit 70% mörk choklad, eller så bestämmer jag mig helt enkelt för att inte falla för frestelsen, svårt men det går om man vill."


Eeehh? "Bestämmer mig att inte falla för frestelsen"??


AAAARRRGGHHHHH!!!!!!

Hoppas den människan FALLER och SLÅR sig lite lagom...


************************************************************

Exempel på Utomordentligt:


Sov dig smal!


Om man sover för lite svarar kroppen med att gå upp i vikt. Nu ska minsann Storsan bara SOVA, SOVA och SOVA! Och däremellan läsa lite, äta en hamburgare eller två och kanske, kanske, KANSKE äta en morot...


Tror ni mig inte? Läs här!

************************************************************

För övrigt vill Storsan bara tillägga:

GRATTIS Världens bästa E!! Det är ju din födelsedag idag!! Kram från Moster Storsan!!


************************************************************


Kommentarer
Postat av: Laaaarsson

SJukligt dumt med dessa snushöjningar hela jäkla tiden!!
FYy
som sagt det får ju tänka på kariesskyddet! ;P
och du.. inte sluta! höhö

2008-01-05 @ 00:03:10
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0