Snipp, snipp...

image420



"De vita eleverna tvingade de svarta städerskorna att äta mat
som studenterna hade kissat på."

Ja. Hela nyheten är precis så vansinnigt sjuk som denna första mening antyder.
Om inte sjukare.

Ända sedan Apartheid har just detta universitet tydligen varit känt för att ha "vita elever" - med andra ord kan man ju gissa hur synsättet hos dessa privilegierade människor varit - och sannolikt är. Bara för att själva systemet avskaffades så ska vi ju inte tro människorna i sig som stod för ett sådant system radikalt har ändrat sig på en sådan, i sammanhanget, kort tid. Och samma fenomen har ju visat sig i USA där vita rikemansbarn på ett synnerligen tydligt sätt visat sina snuskiga själsdrag genom att som helgnöje misshandla och ibland helt enkelt tortera ihjäl uteliggare.


"Inspelningen sägs vara gjord i protest mot att universitetet förra året beslöt att ha studentkorridorer med både vita och svarta."


Jojo säger Storsan.


HÄR skulle man ju ta fram fårsaxen...


Artikel.


Kommentarer
Postat av: KALLE

MEN HUR FAAAAAAN KAN PERSONALEN GÅ MED PÅ SÅDANT?

jag höll på att få upp frukosten vid nyheterna idag.

2008-02-28 @ 17:00:43
Postat av: BorisBorissa

JA JA JA. Varför blir ni så förvånade. Det är ju i USA det har hänt. Ska vi helt plötsligt bli överraskade när det händer något "over-där"????? Det är Amerika vi snackar om, land of free. Hoppas ni förstod ironin. Jag säger bara två saker: Fy fan vad vidrigt, och Ulle-Bullen, kolla din inkorg, you got mail.
Puss på er, alla ni i "glesbygden". Glöm inte min storasyster Duvan som fyller 13 år i morgon.
Kram. B.

2008-02-28 @ 18:32:58
Postat av: BorisBorissa

Oj, där var jag allt ute och cyklade. Detta vidriga hände ju i sydafrika. Jag ber om ursäkt för mina förhastade slutsatser. I amerika roar man ju sig med att skjuta folk till höger och vänster. Att det kunde bli så tokigt som det blev. Hum.
F-låt, Boris.

2008-02-28 @ 18:52:38
Postat av: Mamsingen

Vad fan kan man begära från er isolerade arma själar.
PS. Uppvaktar Duvan vid bastubadet på lördag, omständigheter har gjort att festen i morgon är inställd. DS.

2008-02-28 @ 21:53:15
Postat av: Anonym

Nä fyy vad äckligt!

Ja skulle man alltid välja mjukisbyxor och chips framför jobb, skulle man nog vara både fet och pank..

2008-02-28 @ 21:56:26
Postat av: Ida

Från mäj

2008-02-28 @ 21:56:46
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Storsan

Hahhahaha!!
Mamsingen; TACK för ikväll! Mycket trevligt!
Kalle; håller med dig - fast jag hade inte ens ätit frukost än, när jag såg det. (Ledig = sooovmorgon)
Boris; Fniss! Du måste ju LÄSA ordentligt - HUR många gånger har jag sagt det!!
Och jo, Mamsingen har helt rätt - det var tänkt varmt bad och kalas i morgon men det blev inställt. Men på lördag efter boxningen blir det som sagt bastu och present till Duvan.
;o)

2008-02-28 @ 23:15:10
Postat av: Laaarsson

Ahhh hoppas ni hade trevligt igår då =) Men det står det ju här hahah och såklart det blir det med vin och tårta och goda vänner :D hehe Fick Bullen någon
Zlatopramen
då? jag kan ju ta en order från Tjeckerna här på jobbet och skicka upp det till er sen ;) haha
Jäääj idag jag ut och partaja lite. Ska göra en Storsan!
ha en greeeejt Fredag och helg... om vi inte hörs innan.
krmakram

2008-02-29 @ 08:02:48
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0