Kris

Dagens kris:

Storsan har en himla bra chef. Allvarligt talat. Hon jobbade på under förmiddagen, slet i sitt anletes svett osv, men upptäckte vid halv 10-tiden att... skriiiiiiiik; snuset var slut!

Helt tomt. Nada kvar. Finito.


Till saken hör att Storsan var tvungen att ta Ulle-Bullens lilla ärt-bil till jobbet eftersom den skulle lämnas in på verkstaden. Mamsingen åkte med. Så även T.

TRÅNGT med andra ord...



I alla fall.

Eftersom Storsan blev tvungen att lämna kvar lilla ärtan på verkstaden hade hon ju ingen bil och en halvtimmes promenad upp till någonsomhelstlitenskruttbutik inte lockade för fem öre fanns ingen återvändo. Storsan kravlade runt i korridorerna, blek och glåmig, sträckte ut handen på ett synnerligen bedjande vis mot alla hon mötte...

Näe.

Inget.

Storsan hörde rykten om att Chefen skulle inställa sig på jobbet efter lunch.

Fine.

Kunde (nästan) vänta tills dess.

Under väntetiden sprang Storsan på stackars Mollgan. Min och allas favvolåtsaskompis. Eller mjaaa, han ÄR faktiskt verklig. Och tur är väl det för han hade i alla fall en dosa kramsnus. Han var gentil och erbjöd sig att krama en åt Storsan.

"Krama på du, men NU!!" skrek Storsan.

Nöjd i hågen stegade Storsan därefter iväg till personalrummet och som tur var fanns bara Gumsan där, så Storsan kunde lägga den nykramade på en servett (lite sådär glassigt, ni vet...) medan hon åt upp lunchen - en gosig liten Felix fiskgratäng with compliments från G.

(Storsan hade ju ingen bil som sagt utan var tvungen att förlita sig på omvärldens vänlighet och generositet)


Sedan lade Storsan den nyss nykramade under överläppen.

Pheeewww
!

Bara för att 1,75 minuter senare upptäcka exakt VARFÖR Storsan inte begagnar lössnus. Tydligen spänner Storsan överläppen på ett så överdrivet dramatiskt vis att minst halva prillan faller ner i gommen efter bara några sekunder.

Pratar Storsan för mycket? (Absolut tänkbart)
Eller möjligen på ett alldeles för spänt sätt? (Jepp, säkerligen)


Med andra ord - bort, hedning, bort!!

Ett par timmar till försvann.

När Storsan passerade genom korridoren i ett rus av abstinens och själsliga kval upptäckte hon att Chefen till slut hade behagat dyka upp. Såg rumpan på honom och högg som en kobra!

Storsan
fullkomligt DÖK in i dörröppningen där Chefen lite nonchalant stod och pratade i telefon.
(Brydde sig Storsan om det? ICKE!)


Chefen
såg lite (en hel del...) förskräckt ut när Storsan flög på honom och gestikulerade mot hans ficka / Storsans överläpp / hjärtat etc. Först backade han skräckslaget mot väggen och Storsan följde efter...

Men tydligen fattade han
.

Till slut. 

Och Storsan fick... en ynklig liten white portion med nån otäck liten bismak!

Men, men.... a girl's got to do what a girl's got to do!

Alltså; Chefen!!

Du räddade Storsans liv idag! (Det är fan mer värt än guldfiskar!!)

Kommentarer
Postat av: Linda

Storsan, din blogg finns nu under mina favoriter!
Tack för en fantastiskt underhållande blogg! =)
Me like a lot!
KRAM PÅ RÄ!

2008-04-15 @ 20:48:52
Postat av: BorisBorissa

Hej Storsan.
Snus är som kolsyrepatroner, det tar slut när man som minst önskar det. Lär av kolsyrepatronsprincipen, ha alltid en i reserv. Dagens fråga: Vad är färskost?. Är det färsk-ost eller är det färs-kost?????. Jag bara undrar.
Mvh, Boris.

2008-04-15 @ 21:34:41
Postat av: BorisBorissa

En låt-länk. Inte bästa ljud och bild. Men titeln!
http://www.youtube.com/watch?v=NEtcJTafYSg
F-låt. Kunde inte låta bli.
Mvh, Boris.

2008-04-15 @ 21:44:22
Postat av: Petra

Hej!
Det låter som en spännande dag. :)
Jag älskar personer som pratar om sig själv i tredje person.

Vi hade verkligen behövt dig och dina fürher-fasoner på våra möte. Jag är så trött på folk som skall älta saker. Jag gillar action... :)

Ha en bra kväll!

2008-04-15 @ 22:21:59
URL: http://www.petra79.blogg.se
Postat av: Ida

Åh, vilket spännande inlägg! ;) Vet ju exakt hur det är när man helt oväntat blir utan snus sådär - man blir så dålig! Minns när jag åkte till Turkiet för 2 år sen och tog med mig bara en dosa "eftersom det skulle räcka gott och väl". jaha tjena, eftersom jag av nervositet och dödsskräck snusade upp nästan hela dosan på planet ner så hade jag inge kvar alls i slutet på veckan och jag ryckte desperat tag i alla svenskar jag fick syn på och skrek "Haru nån snus?". Men icke. Slutade med att jag rökte som en borstbindare resten av veckan för att stilla abstinensen, men jag kan säga: DET ÄR INTE SAMMA SAK!!!

Haha jaså, det är så det ligger till..? ;) Själv är jag den som är outsidern i våran familj. Alla är lika varann utom jag. Dock är jag tydligen otroligt lik en ingift släkting - undrar hur det kommer sig...?

2008-04-15 @ 22:33:14
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: kompis M

Ibland känner jag inte äns igen mig själv.

2008-04-15 @ 22:51:34
Postat av: Storsan

Boris; Vilken låt! Hahaha!! "Ge Bullen ett ben"... funkar det med grissvans tror du? Tror att färs-kost MÅSTE handla om köttbullar eller pannbiff eller nåt? Hmmmm... funderar...
Kompis M; Ok, men tydligen kan du ju kolla in mig istället då? Eftersom 'alla' blandar ihop oss måste det gå lika bra med Storsan?? *S*

2008-04-16 @ 11:34:41
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Petra

Vad tycker du föresten om snuskmärket Rapé på min sida? :)

2008-04-26 @ 23:27:40
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0