Trevlig helg!

Storsan och Ulle-Bullen åker iväg till Den Stora Staden i Väst. Lite träffa släkten och lite julmarknad på Liseberg. Tillbaks hem igen i morgon kväll. Det ska bli skönt att komma iväg lite, bara Storsan och Han.

Med andra ord kommer Storsan inte att blogga nåt...

Så hon önskar er alla en riktigt trevlig helg, utan FÖR mycket julstress!

Och lämnar er med följande från Tjuvlyssnat.se

Dagens Fnissanfall:

Pressade tider för ICA

ICA Supermarket, Jokkmokk


En dam ~60 står i kön till charkdisken och väntar på sin tur.

Charkbiträdet ~40: Jaha, vad kan kan jag hjälpa damen med idag då?

Damen: Ja, jag bara undrar varför det är så kort datum på den pressade skinkan ni säljer här?

Charkbiträdet: Ursäkta, låt mig titta efter.

Det går en stund.

Charkbiträdet: Men... det står ju 3:e januari på förpackningen, så allt är i sin ordning.

Damen: Jaha ja, då tar jag den då.

Charkbiträdet: Var det bra så?

Damen: Ja, jag tror nog det var bra så.

Tystnad.

Damen: Förlåt mig, unge man...

Charkbiträdet tittar hjälpsamt upp mot damen.

Damen: Gäller detta datum även i min kyl?


image178


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0