Livsfunderingar och Blossa

Ja, go' vänner...

Först av allt lite skamlös reklam:

Blossa -07!!

(Anitra!! Mitt kontonummer är: 0()/#&75543=/%#42798236=/¤#3802!!)


Smak
: Kanel och havtorn

(Vad f-n är "havtorn" egentligen?? Hjortron, lingon, åkerbär..ok!

Men havtorn?? Frivilliga får gärna upplysa en ignorant lapplänning...!! *S*)


Storsan har vildögd farit runt på Monopolet ett par gånger i veckan den senaste månaden

- Har den kommit!!????

Storsan gillar nämligen inte vanlig glögg (Töcke kok' vi krämen på hemme!!)

utan köper alltid årets glögg - med varierande resultat...

Personalen har varit deltagande; "Neeeej, inte ännu..."

Men Storsan har trott sig ana en glimt av: "Suuuck, är det Hon - igeeeen!!"

I alla fall; den var Gooooood!!!

image137

(Eller vad tycker du Mamsingen!??)


*****************************************************

Dagens Gose-Tjockis!


Isbjörnen Knut på Berlin Zoo fyller ett år.


Och är bara såååå gosig, med tjock mage och stora fötter!!


(Hmmm...låter som min egen Gose-Gosis...!)



image138



Morgondagens Gose-Tjockis!


Storsan!!




För hon ska nämligen på julbord med facket - de bjuder varje år sina medlemmar

på en extrem mängd god mat - i utbyte mot 400 spänn i månaden resten av året... (*S*)


Har smörat för Gose-Gosisen hela veckan med städning, tvätt, matlagning...


Har till och med SERVERAT Honom (extra goooood) mat där Han suttit vid datorn...


(Inga R.K-poäng här, jag veeet!! *fniss*)

Sedan - när Han minst anade det och var som mest skuldmedveten -

slängde Storsan fram en försynt liten fråga;

Trooooor du att du kan hämta mig efter julbordet..??


Se där - en gammal sanning kommer till sin rätt;


En Riktig Kvinnas list övergår en Gosig Mans förstånd!!


Så nu kan Storsan ta en glögg eller två (eller...7...?) utan problem.


(För matsmältningen - för matsmältningen, säger jag!!!)



Dagens Äckel-anti-tjock(is)!


Danska läkare som (Aftonbladet 2007-02-04) utan betänkligheter fettsuger unga

flickor med grava ätstörningar...


Citat från en specialläkare i psykiatri på en ätstörningsklinik:

"En gång hade jag en flicka inlagd som vägde 45 kilo.

Hon hade ständigt ont i kroppen från sin fettsugning.

Den hade alltså gjorts omkring en vecka innan hon blev inlagd."


Det är ju rent TRAGISKT!!

(Storsan hade nog egentligen velat använda ett

betydligt starkare uttryck...)


Mer julskinka till folket!!



Dagens Favvo-Citat:


Surfade runt lite planlöst - som vanligt - och hittade en bra blogg vars inlägg jag läste...


Om Mama Schulman som tänkte starta en egen blogg...(DN)


Och Storsan har för all del ingenting alls emot det - tycker tvärtom att Alex är riktigt underhållande!


Det som däremot fångade Storsans uppmärksamhet var följande:


"Jag hyser inte ett dugg förakt för folklighet och jag vill inte ställa upp på att varken min pappa eller jag är elitister."



Med andra ord - MINST en!


*heheheh*


Grammatik, min kära, grammatik...


**********************************************

/ Med hopp om massor av glögg,

Storsan



Bloggen i fråga, klicka här: Soulsisters Diary



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0