Raka(de) rör!

Charlotte har skrivit ett roligt inlägg om att raka benen. Kommentarerna är också roliga - det verkar som om alla har haft samma traumatiska upplevelser av blodvite, skinnslamsor i hyveln och andra trevligheter. I morse hände det något som på alla sätt har med saken att göra.
Storsan har ju visat upp sin vinterpäls för er här på bloggen? Ok.


Dagens outfit: Tights som bara går till halva vaden, en slags mjukisklänning och kofta ovanpå det - men det är just tightsen som så att säga är den springande punkten...

I personalrummet satt Storsan i godan ro med en kopp kaffe innan dagens vedermödor skulle dra igång på allvar. Storsan satt precis lagom långt från fönstret så vårsolen sken in med obeveklig kraft när hon råkade titta ner på sina halvnakna smalben. Där lyste solstrålarna rakt på vinterpälsen på ett helt fantastiskt sätt! Det stod som en gloria av ljus runt benen - ett par centimeter från själva skinnet. Det såg... jaaa, nästan helgonlikt ut.

Så, nu är Storsans fråga: Skall man bli religiös eller ska man möjligen ansa pälsen?


Jobbarkompis G avgjorde egentligen frågan för mitt i ett samtal fick även hon syn på Storsans gloria och sa: "Har du nånsin provat sån där sockersmet som man kan vaxa benen med?"
Näe, sade Storsan. (För ärligt talat låter sockersmet som någonting Storsan gladeligen skulle stoppa i munnen - INTE kleta på smalbenen)


Storsan har nu gömt sig längst inne i hörnet på sitt kontor.
Sockersmet som skall rycka bort vinterpälsen... låter rent överjävligt smärtsamt!


Kommentarer
Postat av: illahyster

men hall¨ååå du är väl inte med i mojans klubb -"våga vägra raka benen"?? :)

Bort med håret!!!!!, du kan ju passa på att smaka sockersmeten samtidigt som du smetar det på benen..... :)

Puss älskar dig

2008-05-20 @ 12:15:14
Postat av: Sunlinda

Ja, vi får väl plocka av oss långkalsongerna nu. Har köpt vaxplattor, men vet inte om jag vågar. Ska till Grekland snart, så jag får väl lida pin....

2008-05-20 @ 13:00:49
Postat av: Kompis M

Har en kompis som är gift med kille från Gambia,

hans syster har "vaxat" mina ben med en sån där smet.

Säger bara en sak... skit i det.

Det gör djävulskt ont. Och om du nu måste smaka så gör det innan sockersmeten är full med hår!

2008-05-20 @ 13:43:08
Postat av: Elin

Sant... svårt att veta.. men nu är det inte länge kvar tills vi faktiskt får veta.. :)

2008-05-20 @ 16:10:15
URL: http://prinsipesans.blogg.se/
Postat av: Elin

tack, tack - vi trvs bra

2008-05-20 @ 16:11:58
URL: http://prinsipesans.blogg.se/
Postat av: Ullebullen

Hej jag brukar ansa pälsen under knävecken när jag inte längre kan med böjda knän.

Jag brukar använda ca 1 dl 98-oktaning bensin som fördelas med cirkelrunda långsamma rörelser.

Tänd sedan på medelst tändare med långt skaft , först i ena knävecket sedan i det andra.

Se till att ha en sjö eller ett hav jämte Dig för snabb släckning då önskat resultat erhållits.

Ullebullen - din guide till ett vackrare utseende-

2008-05-20 @ 16:18:17
Postat av: olahyst

Hej min vän!

Om du väntar till v 28 så ska storasyster gladeligen hjälpa dig bort med vinterpälsen. Jag tror jag har ett par vaxdrag att ge igen för!!!!

2008-05-20 @ 18:43:24
Postat av: mojan

Ett bra råd:gå med i Mojans klubb! Våga vägra raka benen!

Kram!

2008-05-21 @ 08:39:07
Postat av: Storsan

Illahyst; Jo - det ser inte bättre ut! Jag blev nog medlem i höstas... Puss!



Sunlinda; Ja, om du vågar plattorna så vågar jag sockret! Meddela! :o)



Kompis M; Nu gör du mig rädd... men jag lovar - OM jag gör det så smakar jag innan!



Bullen; Skulle inte förvåna mig ALLS som Mojjan brukar säga... fniss!



Olahyst; Hahaha! Jag berättade faktiskt just den historien för G - hur du skrek och jag nästan kissade på mig av skratt!



Mojan; Hihi! ÄNNU en kommentar! Duktig Mojja jag har... Och jag har ju varit med i din klubb, hela långa vintern! Jag måste dock begära utträde snart känner jag. Folk tittar konstigt på mina ben...



Elin; Näe - för nu smäller det ju snart! :o)



********************

Kram på er allihopa!!

2008-05-21 @ 10:50:14
URL: http://storsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle kunnat vara hedersmedlem i Mojans klubb...För ett antal år sedan satt min son bredvid mig i soffan, han klappade mig på benet tills jag sa att det gjorde ont. Åh! Sa sonen, jag trodde det var katten! Numera är de rakade, men bara för att det är vår! Kram till dig, Mojan.

2008-05-23 @ 23:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0