En afton i siffror

Storsans midsommarafton i siffor:

Antal sillslamsor - 7.
Antal färskpotatisar - 3.
Antal färskpotatisar med bregott och flingsalt - 4.
Antal jordgubbar med vispgrädde - 167.
Antal snapsar - alldeles för få.
Antal centimeter i ökat midjemått - 59.
Antal danser runt midsommarstången - 0.
Antal plusgrader - 11.
Antal filtar Storsan fick bära ut på verandan för att rädda Smed-Kjell från förfrysning - 3.
Antal insektsbett - 786.

På det hela taget en riktigt traditionell och mycket trevlig midsommarafton!

Hur många kom ni upp i?


Kommentarer
Postat av: Kompis M

Glöm inte min Jansson hos Kompis A.

Och kycklingen.

Kram på dig och myggbetten.

2008-06-21 @ 17:06:03
Postat av: mandel

Jag jobbade igår men översätter dagen istället.



Antal sillslamsor - Nej fy, inte sen jag var gravid och åt sill mitt i natten på kvarnåsen. Att spy och inte låtsas om nått är jobbigt.

Antal färskpotatisar - 37. Alldeles för få alltså.

Antal färskpotatisar med bregott och flingsalt - Lätta och falkens.

Antal jordgubbar med vispgrädde - Kladdkaka, rulltårta och gräddtårta fick duga.

Antal snapsar - Det vet jag inte vad det är!

Antal centimeter i ökat midjemått - 59 jag med. Men jag ska promenera till jo´bbet på tisdag.

Antal danser runt midsommarstången - 0.

Antal plusgrader - vet inte, men nu är det varmt!

Antal filtar mandel fick bära ut på verandan för att rädda Smed-Kjell från förfrysning - 0. Smed-Kjell var på ett annat kalas.

Antal insektsbett - 0. Vet inte varför, men jag missade dom ikväll.

2008-06-21 @ 21:06:39
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: BorisBorissa

Antal sillslamsor - 0.

Antal färskpotatisar - 5.

Antal färskpotatisar med bregott och flingsalt - 0.

Antal jordgubbar med vispgrädde - 0.

Antal snapsar - 0.

Antal centimeter i ökat midjemått - 0.

Antal danser runt midsommarstången - 0.

Antal plusgrader - 13.

Antal filtar - 0.

Antal insektsbett - 0.

Kan låta som en ganska tråkig midsommar, men icke!

Tänk nu på att vi passerat sommarsolståndet. Solen går ner tidigare på kvällen. Snart är det höst, löven på träden blir gula. Sedan kommer vintern som följs av en vår, vilket betyder att snart är det midsommar igen.

Mvh, Boris.

2008-06-21 @ 23:35:19
Postat av: Kompis M

God Jul och Gott Nytt År.

2008-06-22 @ 11:25:38
Postat av: Anonym

Kompis M; JAA! Jag glömde din Janssons! Den var allvarligt talat sjukt god. Kyckling är överkurs - det har jag hemma... 'S' Tacka din gubbe från mig; hade han inte suttit i köket och smaskat och sagt "M's Janssons finns i kylen" så hade jag bara gått på toa som det var tänkt och därmed missat den! :o)Huvva!!



Mandel; Hehehee... Rulltårta och gräddtårta är helt klart fullvärdiga alternativ! Och att du INTE bar ut några filtar till Smed-Kjell gör ju att världen känns rätt... läskigt annars! :o)

2008-06-22 @ 15:53:17
Postat av: Laaarsson

Men vad är detta, du måste ju se till att det finns redigt med snaps för sköen!!

Jag skötte mej iaf alldles utmrkt på den fronten.. du skulle vart stolt söstra mi.

Och nu missa jag fasen när Bulen va hr. fått 3 sms att han och en polare vart i mina trakter när jag vapågymet. så tyyyypsikt!!!! klart de åkt när jag väl såg :(

Men som sagt kom hiiit näääär ni vill :D

2008-06-22 @ 17:16:58
URL: http://bestick.blogg.se/
Postat av: Ulle-Bullen

Tjeenare goa Laarsson...

Ja smeden ville åka vägen över Sollebrunn hem å då var vi ju så nära Dig att jag inte kunde motstå frestelsen att få heja på Dig....Men-Men,,,det kommer fler tillfällen som sagt :-)

Må så gott ! ! !

2008-06-22 @ 22:47:28
URL: http://ullebullen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjeenare goa Laarsson...

Ja smeden ville åka vägen över Sollebrunn hem å då var vi ju så nära Dig att jag inte kunde motstå frestelsen att få heja på Dig....Men-Men,,,det kommer fler tillfällen som sagt :-)

Må så gott ! ! !

2008-06-22 @ 22:52:53
Postat av: Guggu

MINUS 59 i MIDJEMÅTT?? bra jobbat Storsan -den där silldieten har gett reslutat!!

upp daterar strax hos mig (om jag hinner innan mjällgubben anländer).

xoxo

Guggu

2008-06-23 @ 08:00:50
URL: http://guggu.blogg.se/
Postat av: Guggu

ps smed-kjell låter som tjorven

hahahahah ;)

2008-06-23 @ 15:19:41
URL: http://guggu.blogg.se/
Postat av: Elin

Dig kan man då alltid lita på ;)

2008-06-23 @ 16:38:20
URL: http://prinsipesans.blogg.se/
Postat av: T

Ja, då ska vi se:



Antal sillslamsor 0.

Antal färskpotatisar 4.

Antal färskpotatisar med bregott och flingsalt 0.

Antal jordgubbar med vispgrädde 10.

Antal snapsar 0.

Antal centimeter i ökat midjemått 10.

Antal danser runt midsommarstången 0.

Antal plusgrader 15.

Antal insektsbett 2.(tack vare myggsäker krigsmundering)



Oj, vad det ser ut som jag hade det tråkigt! Men jag hade fullt upp med att drick cider och dansa (fast inte runt stången utan på farstukvisten)



Ha en toppen kväll!

2008-06-23 @ 22:24:18
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Det är rätt - man ska satsa på många goa gubbar!

2008-06-25 @ 17:15:47
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0