Min Bäbis!

Storsan, Ulle-Bullen och Nisse-the-Man var där kl 18. Klockan 20 var operationen klar. Tant Doktor var go'. Första avslappnande sprutan "bet inte" riktigt så Nisse-the-Man fick en till. Vi satt alla tre i väntrummet - till slut somnade han. Ulle-Bullen och Tant Doktor bar in honom - sedan avvek Ulle-Bullen. Han tål inte riktigt operationer och blod så bra så han åkte till OK och tog en kaffe så länge.

Nisse fick lokalbedövning och efter ett (låååångt!) tag var hela knölen borta. Den var STOR! Den knöl som vi sett var så att säga "toppen av ett isberg". När hela var ute såg man att den var närmare en ping-pongboll i storlek. Tant Doktor klämde åt blodkärl, baddade, sydde och gav Storsan anvisningar om kokning av saltlösning, jämnt tryck på såret ca 5 minuter någon gång per dag osv.

SEDAN sa hon:
"Och eftersom den är fylld av blodkärl och växt så snabbt så är det en tumör."

Då började Storsan lipa.

Tant Doktor uppfattade snabbt att ok, detta var inte rätt sak att säga så nära inpå att Krullis gick bort av cancer. Så hon försäkrade ett flertal gånger att även OM det nu är en elakartad tumör så kan hon ha fått bort hela - och oavsett så kan Nisse i så fall leva pigg och glad flera år. Hon ska i alla fall skicka in en bit för analys.

Summa summarum.

Nisse är fortfarande halvt medvetslös. Vi kom hem halv 9, sedan satt Ulle-Bullen med honom i bagageluckan på gårdsplanen en halvtimme. Eftersom han inte var vaken då så bar Ulle-Bullen in honom. Storsan hade bäddat med filt och dubbelvikt överkast på vardagsrumsgolvet. En gång har han varit uppe, cirka 2 minuter raglade han omkring, innan Storsan fick omkull honom igen.

Skulle tro att Storsan eller Ulle-Bullen sover i soffan inatt.

Min Bäbis!

image344

I vanliga fall...



Min Bäbis!

image345

Nu ikväll...


*******************************************************

TACK Ida, Kalle, Mamsingen och BorisBorissa! Nu kan Storsan somna med ett leende på läpparna, ändå!


Natti!!



Kommentarer
Postat av: Mandel

En gigantisk jätte- jättekram från mig!!! :-(

2008-02-05 @ 22:36:25
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Laaarsson

Åhhh hoppas hoppas det är en snäll tumör!! en sån där söting får ju inte gå och må dåligt ! men tänk sicken tur att det finns vetrinärer. Jöses annars hade jag aldrig vågat ha ett djur :( Min dogge hade vart död för långesen :(
Hoppas allt blir bra iaf :D

Iaf så är jag tillbaka on the bloggplanet igen ! hahah fatatr inteh ur jag tänktem ed att inte blogga längre.. faaats jag ska lugna ner mig litegrann :)

Vi höres, hade gött Hälsa Bullen kramkram

2008-02-06 @ 07:43:07
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Till Ulle-Bullen

DUuu det är visst en Kill-Elefant, varför sjutton annars ska den ha en snabel i fejjan? det skulle aldrig en brud ha ;)
och fruktansvärt smart, tack för tipset.. Gödselfabriken kan ju också vara en stolgörarefabfrik ju :) kanoners!
jag kanske blir som elefanten endå då ifall jag käkar så mycket läkerol hahah kanske därför jag vart lite dålig i magen de senaste dagarna! UUUHH

Och jag vägrar ens att diskutera om hajar alltså så mycket hajfobi har jag!! Fy f*n va äckliga dom är. jag skulel inte ens våga vara 1 km ifrån en DÖD !!!
jag håller mej allt till gäddor alltså HAHAHA

2008-02-06 @ 10:09:54
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Pecialen

Jättejobbigt när bäbisarna inte mår bra, jättekram till Pippi från Pecialen!

2008-02-06 @ 10:27:10
Postat av: Gisan

Stora stora kramar till dig och din bäbis!!!

2008-02-06 @ 10:39:30
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Haha jadu jag looovar, bajsar jag så mycket så ska jga bannemej lägga in det på bloggen!! nytt männskligt världrekord.. Så nu får jag vräka ennu mer läkerol då ;)
Uhh visst är hajar världens ÄÄÄÄCCCKLIGASTE! blää Jag badar aldrig när jag är utomlands. hahah knasppt isverige heller fö jag tänker bara på de där !! uschaa..

jasså Bullen är hemma, det förklarar ju kommentarbombningen till mig :) hehe

och ge Nisse en kryapåkram och ett extra ben ifrån mig :)

hade jättebra kramkram

2008-02-06 @ 11:14:04
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Ja herregud, vad vore livet utan datorn!! Inte hade man vart varm iaf ;) hehe

2008-02-06 @ 11:26:28
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0