Än en gång

Storsan har sagt det förr - Facebook är ett djävulens påfund!

Tidigare1 / Tidigare 2


Nyssens ploppade det in ett par mail om att X och Y hade... Håll i er!

...KÖPT Storsan! Vaaaad?!!

Storsan visste för det första inte att hon var till salu - och för det andra: Är Konsumentverket informerat? VAD säger Råd & Rön? Ett EXTREMT dåligt köp tycker väl Storsan personligen.


Storsan skulle så ge sig ut på den fria marknaden och köpa på sig ett antal trevliga människor men upptäckte tyvärr först idag att priset var satt till ynkliga 1 dollar! Skamligt... Och eftersom Storsan inte vill vara en snåljåp fick hon ju gå in idag och höja inköpspriset rejält - till åtminstone 100 dollar. Samma fenomen som när butiker och caféer låter kunderna lägga valfri slant i en burk när de handlar? Dagskassorna höjs rejält?


Nåja.


Redan tidigare har man ju fått veta att via denna famösa ansiktsbok kan man bli bestulen på allehanda personuppgifter, sprids datavirus med blixtens hastighet osv. Nu ser Storsan på Aftonbladet att det i princip är omöjligt att radera sitt konto om man nu blir less.

(Vilket Storsan har varit flera gånger - men nån vecka senare sitter man ändå där och gör en frågesport eller nåt... Och trivs rätt bra med ansiktsbokstillvaron...)


"Det är som "Hotel California", du kan checka ut när du vill, men du kan aldrig lämna stället, säger Nipon Das som förgäves har försökt lämna communityn i två månader, till New York Times."


Artikel.

Rena dyngan säger Storsan. Som ändå är smått paranoid och alltid försöka tänka efter två, tre gånger innan hon lägger ut privat information. Tråkigt? Ja. Viktigt? Definitivt.


Kommentarer
Postat av: mandelen

Men du har ju köpt mig!!! :-D

2008-02-11 @ 22:30:01
Postat av: Charlotte

Var du glad att du är köpt - ingen bjöd ju på mig och Lasse B på Tradera... och då var jag ändå en billig brud för 30 spänn!

2008-02-12 @ 16:07:23
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0