Lektyr

Storsan får skamset erkänna att hon inte har någon egen morgontidning... i och för sig vore just en morgontidning ett fullständigt slöseri med pengar eftersom Storsan alltid har alldeles för sjukt bråttom på morgonen för att vare sig hinna, orka eller ens VILJA läsa en dylik.

Den skulle hinna bli en kvällstidning innan Storsan tagit sig i kragen och läst den. Och kvällstidningar finns det ju redan flera varianter av; varför ordna en till?
 
Däremot gillar Storsan det där med att att läsa - och precis allt funkar.

Romaner, biografier, thrillers och chick-lit, inbundet, utåtriktat eller pocket, kvällstidningar, morgontidningar (under förmiddagen) samt allsköns gratistidningar och allt, allt som på minsta vis liknar skvallertidningar. Till nöds funkar även mjölkpaket, tvättmedelsförpackningar
(när man ändå bara sitter där, sysslolös, på hemlighuset)
eller för all del alla underliga reklamutskick.

I morse (alltså vid 10 ungefär) läste Storsan en av de lokala blaskorna...


...och hittade denna pärla:





Och av bara farten, ett par saxade godsaker från Skrattnet:








KLÖ KLÖKLÖ på er - och fortsatt trevlig torsdag!


Kommentarer
Postat av: mulin

Hahahha! Herregud.

2008-04-17 @ 16:43:24
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Charlotte

Hmmm...inte har någon "egen" morgontidning. Låter lite skumt, har du någon annans? ;-)

2008-04-17 @ 17:05:07
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: kompis M

Här kommer en toatext-favorit.
ei saa peittää

2008-04-17 @ 17:05:24
Postat av: Laaaarsson

Haha och jag blir fasenme stressad av bloggen!! Jag hinenr inte med allting så jag håller mej mest på facebook nuförtin. Jag jobbar ju till 6 varje dag nu också och sen ska man träna och hit och dit så de blir intemycket data :( Speciellt inte blogg. men men. Kanske får nått slappjobb igen nån gång i framtiden =)
men Storsan!! för sköen, nu tycker jag du ska ge andra avenyn en chans till :) se, du kommer också fastna jag lovar!! för det är fakitskt såatt det blir bra bara för det är så ruskigt dåligt =) haha

2008-04-17 @ 18:17:35
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Anonym

Klöklö klö!!!! Hehehe
Kram

2008-04-17 @ 18:42:03
Postat av: kalle

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa used tombstone

alltså de vill inte "betala gravplatsavgiften" efter ett visst antal år, typ tio, så nu vill de sälja sin gravsten också... hahaha!

2008-04-17 @ 18:44:18
URL: http://karlerik.blogg.se
Postat av: BorisBorissa

Boris tycker inte om att man skojar om gravstenar och döden. Jag möter detta varje dag i mitt jobb. Jag vet att man inte menar det man skriver när man typ skriver: "jag är så trött, nu ska jag hem och dö". Kom till Boris jobb så ska jag visa er vad döden är. Nu till något trevligt. Glöm alla dieter, påse med soppor, GI-metoder och allt vad det heter. Jag rekomenderar GK-metoden (GräsKlippar metoden). Vi har dragit igång klippningen av gräsmattorna på jobbet denna veckan. Gissa vem som gått ner nästan 3 kilo. Fullt betalt får man också.
Mvh, Boris - Lättare i kroppen.

2008-04-17 @ 19:38:49
Postat av: mli

Hehe, ja irritationen släppte snabbt då jag fick cykla av mig lite frustrationer :)
Och duktig som man är drog man fram dammsugare och mopp och gjorde ren ballis när man kom hem!
Så nu är den väldigt ölvänlig kan jag lova! ;)
Hur är det själv?

2008-04-17 @ 19:53:40
URL: http://www.mirabile.blogg.se
Postat av: Linda

Hihi.... Du storsan, jag känner igen det du skriver om husdjur. De är ju ens älsklingar :-)

2008-04-17 @ 20:01:26
URL: http://livstankar.blogg.se
Postat av: mulin

Ja, det har varit tyst om Arbogamorden ett tag nu. Jag tror de väntar på bevis mot den här tyskan...! Hoppas att det är hon.

2008-04-17 @ 21:04:49
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Kakburken

Var blev det av Tito???

2008-04-17 @ 23:16:41
Postat av: Ida

Du är inte ensam om att inte ha nån morgontidning. Men för mig handlar det mest om att jag sen den lokala tidningen började med jobbiga bilagor och ändrade plats på Dagens Horoskop, tycker att den blivit "alldeles för modern"...

2008-04-18 @ 08:36:30
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Gisan

Jag såg din kommentar hos Charlotte (där jag för övrigt hittade dig från början). Var tvungen att gå hit och tjuvläsa vad den kom sig av. Som vanlgit skrattar jag gott :-) Storsans Allehanda kan du sätta upp mig som prenumerant på. Den lär ju innehålla "allehanda" skratt och nöjen kan jag tro. Kramar...

2008-04-18 @ 11:55:03
URL: http://gisans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0