Tisdag - enhänte Tyrs dag

Jaa, själv är man behagligt nog inte enhänt;

men enahanda kan ju livet ändå kännas ibland...



Dock inte idag!


Trevligt samkväm på jobbet och en jättebra föreläsning!


(Kompetensutvecklingsdag för att använda en lååång term)


Lite solsken och gott fika därtill

(kladdkaka - UTAN turkisk yoghurt! *blink till TJ*)


och inköp av bland annat hårfärgningsmedel och veckotidning -
kan en helt vanlig, sketen tisdag i slutet av oktober bli mycket bättre?


Svar: Näe!


******************************

Och nu över till något helt annat:


HUR kommer det sig att även ett i övrigt ganska skambefriat 'mänskobarn'
som jag då och då hemfaller åt fåniga ursäkter på Apoteket?


Är det de vita rockarna? Är det de långa köerna?


Eller är det helt enkelt närvaron av rader och åter rader av diverse mystiska
medikamenter - i anslutning till ett antal bacillbemängda medmänniskor -
som tillsammans gör att man tänker:


"TUR att inte JAG behöver DEN medicinen!!!"


?


Orsak till ovannämnda funderation:


Igår när jag gick till Apoteket för att köpa en styck tub
-  av Faster Djurdoktorn rekommenderad -
hemorrojdsalva, hörde jag mig själv säga i kassan:


"Eeehhh...ja, alltså, det är inte till mig utan till hunden!!"


******************************


Min minsting image26 skall alltså på grund av dessa analsäckar smörjas
två gånger dagligen med hemorrojdsalva.

(Och hemorrojdsalva smörjes såvitt jag vet bara på ETT ställe!)



Så, grannar och vänner; om ni ser en i övrigt MYCKET vacker blandrashund med 
NÅGOT kraftig benstomme

(41,7 kg - herregud!!)


springa runt med kritvit, lustigt högglansig ändalykt -
så är det bara vi som varit framme med Xyloproct:en!


Med önskan om en någorlunda sjukdomsfri kväll:

Storsan


Kommentarer
Postat av: annemira

Så får man önska Pippi detsamma. Vi ses i fikarummet ;-D

2007-10-30 @ 20:08:35
Postat av: kalleeeee puss

tästet

Postat av: Carlos

så var det med mig med, lusläsning av koderna lite hjälp ifrån två tjejjer på nätet (tack catnip och sandra) så har jag luskat ut kodernas betydelse, and of course knowledge in english, this dominant language della monde!

Hasta la vista senjorita eStorsanji!

2007-10-31 @ 14:15:38
URL: http://svt.se
Postat av: KALLE

tävla och bli berömd! (du vinner inget pris)

2007-10-31 @ 17:27:13
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: laaaarsson

ÅÅ
tack detsamma!
Party ska det bli vettu ;)
HAHAHA I lööööv din blogg.. hehe du är så rolig!! :D

2007-11-02 @ 10:19:58
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0