Blue Monday

Eller inte!!

Storsan är ju faktiskt ledig idag!

image18

Dagen började bra - sovmorgon...

(Trots att min drömprins väckte mig med otäcka, skärande telefonsignaler vid 10, "ÄR DU VAKEN!!??)

JA DET ÄR JAG!

***********************************

Halv 11 bar det av till Farbror Djurdoktorn - eller i detta fallet; Faster Djurdoktorn.

Min yngsta bäbis - 6 år - blandning mellan karelare/border/dvärgcollie/amerikansk cockerspaniel/norrbottenspets

(Hmmm...man kan ju säga att han är en verklig smältdegel...)

...har problem med analsäckarna bland annat.

(Ok, om du inte har ätit ännu - eller är kräsmagad - sluta läsa!!)


Vid jämna mellanrum får jag leka doktor med plasthandskar, barnolja och godisbit.

UUSCH!!  DET lät som Farbror Bosse...image20 

...och klämma ut diverse otrevligt innehåll ut hans bak!

(Konstigt att han fortfarande gillar Mamma?)


Det är INTE roligt varken för honom eller mig - så vi var på besök för att se om man kanske
kan operera bort dessa otäcka körtlar.
Jodå - i vanliga fall; men tydligen är min lille skatt  image22  allergisk?!
Eftersom han också har klåda i öronen och på tassarna...

MEN hon sa att han är en kämpefin och go'  "gutt"!! 

(och TUNG!! han vägdes idag - 41,7 kg!!)

Summa summarum - vill inte tråka ut er alltför mycket - han är allergisk mot något han äter.
Vi ska ta bort allt extra. (hmmm...ok; grissvansar, frolic, ost, pålägg, korv, godis, chips, kött............???)

Sedan införa en sak i taget - och se vad han reagerar mot.

Den som har en lever får se - som man säger....

***********************************

OCH en sak till för dagen:

Min drömprins i livet...

Han är glad, pratsam, humoristisk och snäll - men ser fullkomligt brutal ut.

Vilket tilltalar mig oerhört...
image21

Meeeen...han är också ganska disträ...

på väg till Faster Doktorn idag använde han blinkers i bilen...

I EN KURVA!!

(vilket i och för sig inte är första gången - men lika kul varje gång!)

***********************************

Nu blir det oxpytt och sallad framför TV:n, Mind of the Married Man bland annat.
Och hoppsan - C/O Segemyhr och Mannen som talar med hundar krockar!

***********************************

Over and out from Storsan - a TV-addict

Kommentarer
Postat av: annemira

Men Pippi vikka fasoner. Vara ledig såhär en måndag. Vi andra får minsann jobba och slita. Men vi slipper ju gå till farbror/faster doktorn med våra små skyddslingar förståss.

Kram

2007-10-29 @ 18:49:45
Postat av: Storasyster

Hej min älskade lillasyster! Vi var nyss till djurdoktorn med vår vovvebebis (eller vad vi ska kalla honom)och klämde dessa körtlar, ILLA....luktade det. Han var tvungen att duscha på kvällen och det är aldrig kul!
Hälsa min älskade svåger att det är bra med tydliga signaler när man kör men i kurvor behövs de inte!!!!!!
Puss o kram

2007-10-30 @ 08:41:15
Postat av: Kalle

död räv å vägen, ska lägga upp det nu :o(

2007-10-30 @ 12:13:53
URL: http://naturnytt.blogg.se
Postat av: kalle igen

nej fy å ha hand om djur!

har du sett min Konst-blogg? rosa och fin.
klicka på "free cursors" längst ner på min blogg! kopiera länken du vill ha, (om du vill ha) och klistra in den LÄNGST NER I KODMALLEN, efter

så får du en rolig nalle eller ett hjärta eller en tatuering eller barbie...

eller hund.

۞

2007-10-30 @ 13:23:49
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: Laaaarsson

ÅÅÅ va snyggt det var här då =)

2007-10-30 @ 15:10:51
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaaarsson

ja just det ja, du var väl Kalles Datalärare eller hur var det?
Ja det händer mycket nuförtiden! Usch jag fick sitta i 1 veccka med å göra min typ.. Blev lite dampryck och slag på datorn och bla bla men det gick till slut haha

2007-10-30 @ 16:46:58
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0