Storsan är tydligen Socialdemokrat! :o)

Storsan har ju fortfarande typ 45 minuter kvar innan Hon lovat Mamsingen att lägga sig...

Alltså blev det lite surfing - och såklart in på en av Favvosidorna; Tjuvlyssnat.se.


Två solklara saxningar därifrån:

****************************************************

På tal om dagens men framförallt gårdagens inlägg om klädsel...


Kärleken är inte röd


Röda linjen mot Ropsten


En välsminkad och välklädd kvinna ~40 sitter med sin dotter ~7.
Kvinnan: Tog du den där gräsliga tröjan i alla fall?!
Dottern är tyst.
Kvinnan: Du ser hemskt slafsig ut!
Dottern mumlar någonting.
Kvinnan: Jag har ju sagt till dig att sätta på dig det jag lägger fram! Vad dum du är!
Dottern svarar inte.
Kvinnan (upprört): Vet du vad man kallar någon som ser så slafsig ut som dig?! Socialdemokrat!


Cred: Saga

Publicerat den 11 december


image157

****************************************************


Researchen inför barnboken "Lilla Frankenstein-kaninen" hade inletts


Bokhandel, Skellefteå


Tjej ~22 tittar på böcker då en flicka ~5 med mamma ~40 ställer sig bredvid.

Flickan tittar ner i leksakaffärspåsen som tjejen bär på.
Flickan: Vad har du för nåt i paketet?
Tjejen (glatt): Jag har köpt en kanin!
Flickan (drar efter andan): En riktig?!
Tjejen (allvarligt och pedagogiskt):
Ja! Men jag glömde att göra lufthål, så nu kan det hända att det ligger en liten död kanin där i paketet!
Mamman stirrar surt på tjejen och drar genast med sig dottern därifrån.


Publicerat den 11 december, 2007 kl. 12:09 av Petter


image158

****************************************************

Liknande:


När Drömprinsen och Storsan hade tatuerat in sina vigselringar år 2000, och några månader senare åkte upp till Lappland och träffade familjen sade Systersonen D
(som då var 6);


- Men...om ni skiljer er då??!

Drömprinsen - som definitivt har en brutaaaal sida sade då, medan D tittade storögd och förfärat på Honom:


- Jaha, men ser du, då får vi ju HUGGA av ringfingret!

image159


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha, jag älskar också Tjuvlyssnat och att tjuvlyssna själv - mina öron blir bara större och större för varje vecka. Snart kanske jag kan kasta dem tre säten bakåt på bussen för att höra bättre. Du måste gå in och vara med i min tävling - där man kan vinna nya Tjyvlyssnat-boken!

2007-12-13 @ 16:24:46
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: laaaarsson

hahaaha din drörins verkar verkligen va en drmprins. hahha asroooolig!!!!!!!!

2007-12-13 @ 18:26:26
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0