Tortyrledaren Bush

Bush har lagt sitt veto mot en lag som skulle förbjuda s.k. 'waterboarding'
som förhörsmetod.


"Eftersom faran kvarstår måste vi försäkra oss om att vår säkerhetstjänst har alla verktyg den behöver för att stoppa terroristerna. Lagförslaget skulle försvaga de livsviktiga verktygen, säger Bush."


Artikel.


Storsan hade aldrig hört uttrycket förut - men det handlar helt enkelt om skendränkning. Att spänna fast en person, liggande på rygg med huvudet lägre än resten av kroppen och hälla vatten i munnen och näsan på personen alternativt lägga tyg över mun och näsa och hälla vatten genom det tills personen blir medvetslös, kräks eller ger upp.


"Through forced suffocation and inhalation of water, the subject experiences the process of drowning and is made to believe that death is imminent. In contrast to merely submerging the head face-forward, waterboarding almost immediately elicits the gag reflex. Although waterboarding does not always cause lasting physical damage, it carries the risks of extreme pain, damage to the lungs, brain damage caused by oxygen deprivation, injuries (including broken bones) due to struggling against restraints, and even death. The psychological effects on victims of waterboarding can last for years after the procedure."


På Wikipedia (efter texten ovan) nämns att metoden användes redan under Spanska Inkvisitionen. Röda Khmererna använde den också.

En gammaldags, rekorderlig tortyrmetod alltså!

Inget modernt, halvmesigt...


"Waterboarding induces panic and suffering by forcing a person to inhale water into the sinuses, pharynx, larynx, trachea, and lungs. The head is tilted back and water is poured into the upturned mouth or nose. Eventually the subject cannot exhale more air or cough out more water, the lungs are collapsed, and the sinuses and trachea are filled with water. The subject is drowned from the inside, filling with water from the head down. The chest and lungs are kept higher than the head so that coughing draws water up and into the lungs while avoiding total suffocation."


Barack Obama och Hillary Clinton röstade inte alls.
Med andra ord inte heller för förslaget om förbud.


Storsan har hittat videoklipp men ska bespara er det högst tvivelaktiga "nöjet" att se waterboarding live.

Storsan såg - och ångrar sig.

Kraftigt.



image455


Kommentarer
Postat av: Laaarsson

Jävlar, måste ju berätta om killen ja...
Jag träffa ju han förra helgen. Eller igentligen hade jag träffat han lite för typ 2-3 år sen och jag kände knappt igen han där. Men iaf så var han skiiiitsnygg som vanligt ochhan sov hosss mejåså och blabla så skulle vi höras i veckanmen jahar ju flyttat och inte hunnit med sånt .. Men igåååår så skickade jag till honom och fråga vahan gjorde åså.
Men så var hani götet men HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN fågade om han fick hälsa påmig någon dag i veckan :O SHiiit då måste han väl vara lite intresserad eller??? AAAAHHH ichvad nerväs jagär nu!!!!!!!!! ooohh MajBrit nu får du ge mejlite dejtningråd här alltså!! :O

Okej...........NUUU går jag och dör hehe puss

2008-03-09 @ 12:48:33
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Mamsingen

Ett första tips till Laaarsson; Gå inte och dö! Killen är väl inte nekrofil?? Snygga till dig och var nice så går allt som på räls. Laga till nåt gott och visa inte röööven det första du gör, vännen...Håller tummarna för dig. Kram, Mamsingen. PS! Var inte bakis..D.S

2008-03-09 @ 14:31:12
Postat av: Laaarsson

haha ÅKEJ, jag var nog lite fuller fortfarande när jag skrev dethäringa haha jag fattar ingenting.
Och va härligt att se att jag har många som stöttar mig här...
Men Mamsingen, jag håller inte med dej, killar gillar ju rövar ;) Men laga mat kan jag ju göra, tack för tipset. Hmmmmm... Nudlar och falurkorv får det bli haha
Eller så funkar ju fakitskt hemkörningspizza rätt bra ;)
Jag har inte hört något ifrån honom än, men veckan är ju lång så jag har inte gett upp hoppet än. Jag lovar att jag ska informera er vad som händer. Whiii JÄTTESÖT är han iaf :D

2008-03-11 @ 07:51:02
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0