Potatisskruvar med svettsmak

Storsan sitter vid datorn för sista gången idag. Hon har farit runt som ett skållat troll hela eftermiddagen och kvällen. Storsan får psykbryt över hur det ser ut här! Hallen är ju nästan klar nu - men det har tagit tiiiiid... Under denna period har vi ju som sagt allsköns bråte högt och lågt, i kartonger, i papperspåsar och i plastkassar - på bord och på bänkar och under dito. Då är det väldigt lätt för någon med Storsans läggning ( = lat ) att låta förfallet fortgå. Men i morgon kommer Svåger M och på torsdag kväll ska Storsan och Bullen packa och åka till Micke med Ostbågen för vidare färd norrut på fredagen. Dessutom har Storsan en sedvanlig maraton-onsdag i morgon.

Med andra ord fanns det bara IDAG att greja med tvätt och disk samt röja bland pappershögar och allehanda underligheter (gem, apelsinskal, popcorn, Frolic, dammråttor stora som cheddarostar m.m.) som av någon anledning tycks trivas ypperligt i hörnen hos Storsan och med jämna mellanrum verkar anordna någon form av stormöte.

Men nu är det gjort.
Merparten i alla fall.
Eller åtminstone så pass mycket att den fullskaliga psykosen skjuts upp någon vecka till.

Storsan tänkte nu alltså ta en liten välförtjänt rast framför datorn innan nana-time.
Blev sugen på något men skåpen ekade tomma. Då kom Storsan på att:
"Hey! Boxningsgrejorna ligger ju i väskan fortfarande. Fanns det inte lite snacks kvar där?"

Johodå. En halv påse potatisskruvar. Förvisso med en svag bismak av boxning och svettiga strumpor men vad fasen - Storsan är inte kräsen...

Natti!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Boxning, att läsa om dina boxningssvettiga kläder fick mig att längta tillbaka till kickboxpassen.. Varför slutade jag med det? Tack även för länken till sloganizern, den snor jag. Titta gärna in i min blogg och se hur jag fick till det.

2008-03-19 @ 10:57:42
URL: http://fyrtioung.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Hahahha fy fan va vidrigt!! vi skulle bilda klubb. En annan har gått svettig och äcklig hela dan sen igår när jag solade solarie. ABSOLUT ketchup på den haha Iofs jag åt ju aldrig mig själv så du är äckligast.
Nu har jag informerat Ulle.Bullen och Boris också =) höhö

2008-03-19 @ 14:33:20
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Mamsingen

Får nog byta namn...vem är "mamsen"???

2008-03-19 @ 18:00:59
Postat av: BorisBorissa

Det finns bara EN Mamsingen. Det andra måste vara någon "Mamsingen-wannabe"???. Men det räcker med en, hör ni det.
Härmed startar jag ett upprop.
RÖR INTE VÅR MAMSINGEN!
Kram, Boris. See you in the kanoten.

2008-03-19 @ 18:13:42
Postat av: Mamsingen

Tack för ditt stöd, Boris:) Jag tar det som en komplimang åven om det rent av är en fråga om överlevnad för din del...Kram, mamsingen.

2008-03-19 @ 22:24:22
Postat av: Mamsingen

Glad påsk allihopa! I morron åker vi till Blåkulla, ses där, alla goa töser. Jag ska i alla fall träffa en gosig påsk-käring i morgon bitti, närmare bestämt tjugo i 8 vid nya bron...Boris! Håll inte i smällarna!! Du kan tappa fingrarna och vem ska då trakassera mig???

2008-03-19 @ 22:39:59
Postat av: mamsen

Förlåt till mamsingen, men mamsen har jag varit på andra ställen på nätet i många år.. Du har ju ett par bokstäver till i ditt namn så det blir nog inte svårt att hålla isär oss.. Hoppas det är okej.

2008-03-20 @ 12:11:29
URL: http://fyrtioung.blogg.se
Postat av: Mamsingen

Självklart är det okey :) Jag skojar bara, ser fram emot att tjöta med dig. Glad-Påsk!

2008-03-20 @ 21:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0