Melodifestival och snabbnudlar

Storsan är hemma en kort sväng bara.

Först var det fika med Ulle-Bullen och specialkompisen på "Home-Away-from-Home". Sedan boxning; ett gött, hårt pass. Därefter har Storsan, Duvan och B tillbringat 2 timmar i bastun med lite vin och öl och "tjöt".

Nu blir det snabbnudlar och melodifestival en stund, sedan pubkväll på "Home-Away-from-Home".

Och apropå melodifestival - Gaaaahhh!! Vilken karl han är; Nordman!

En kul grej - när Ulle-Bullen var yngre och eehhh... lite smalare... var vi uppe i norr hos mina föräldrar. Min mamma var då assistent åt en liten kille med Down's syndrom. Han vågade inte prata med Ulle-Bullen på en lång stund utan tittade bara på honom. Sedan spände han ögonen i Ulle-Bullen först, sedan Storsan, pekade med hela handen på Ulle-Bullen och hojtade; "Nordman!! Han är bra han!!"

Dessutom brukade folk sjunga efter Ulle-Bullen: "Vandraren har ingenstans att gå..." när vi var ute på större partyställen eller den stora marknad som äger rum varje sommar i Storsans hemtrakter.

Men som sagt - det var ett tag sedan!!

image418

Såklart är han dock forfarande MIN Nordman- ingen konkurrens!!

För övrigt har nu Storsan ringt upp hela nästa månads matkonto och röstat på Nordman och Perelli.

Inget snack om saken enligt Storsan.

Ha en fortsatt fin lördagkväll!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Den här gången hade jag ju helt rätt! Weee! ;) Ja förutom då att jag sa att Fronda skulle komma sist och det gjorde han ju inte.. men det är ju de fyra som går vidare som räknas ;)

2008-03-01 @ 21:53:21
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Mandel

"Jag vill haaa en egen Nordman, som jag kan åka till!" Nu ska vi bara få bort botox-Carola så fixar sig resten *sådetså*

2008-03-01 @ 22:09:18
Postat av: Kompis M

Första inlägget från M.
Angående melodifestivalen, "jag ljuger så bra, Hur svårt kan det va`.
Hur fan kan hon gå vidare?
Min dotter som är 6 år kände igen låten......
"Mamma, nu kommer en låt som jag kan"
Ok om man är sex år, men vi över skäms.
Gode gud, stoppa henne!

2008-03-01 @ 23:17:39
Postat av: Mamsingen

Linda Bengtzing är bra att boxas till,så det så!En bra schlager är just en sån man tror man hört förut, de andra länderna får bara en chans att lyssna, tänk på det. Det är ibland två skilda saker att gilla en låt och att tro den har en chans i eurovisionen.

2008-03-01 @ 23:36:34
Postat av: Laaarsson

Fasen va gött att du ringde Nordman till andra chansen iaf.! Nästa heög lovar jag att hjälpa till att rösta fram honom till finalen!! Iofs har inte hört låten än...men den kan ju inte annatän vara bra när det är han ;)

Eller så vore det ju mycket roligt att kidnappa Nordman och smyga in Ulle-Bullen istället så han får vara med i melodifedtivalen ;)

2008-03-03 @ 09:58:21
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0