Blandade betraktelser

Dagens 'Sila mygg och svälja kameler':


SVT nerringt efter kockens snuskiga smakande!

Mästerkocken Fredrik ertappades i tv med att provsmaka med samma sked flera gånger. "Jag beklagar det jag gjort. Jag använde mig av skeden på fel sätt". I förrgår gästade han ett äldreboende i Stockholm och besöket visades i SVT:s lokalprogram. Han skulle laga lite extra god mat till de boende. Stjärnkocken provsmakar en soppa flera gånger med samma sked - från grytan till munnen och tillbaka. Reaktionerna lät inte vänta på sig. "Det ringde till och med folk under själva sändningen."


Nu kanske Storsan är HELT ute och cyklar men med tanke på vilka nyheter som poppat upp den senaste tiden: Kockar som spottar och snorar i maten, mushuvuden i grönsaksblandningen på en restaurang, larver och insekter i maten på diverse skolor, gamla som matas med rutten ärtsoppa alternativt svälter osv. så känns detta ärligt talat inte särskilt äckligt. Att en hyfsat renskrubbad, frisk karl smakar med en och samma sked - doppad i en het soppa mellan varven... eller ovanstående RIKTIGT äckliga grejer?

Ja, då vet i alla fall Storsan vad hon väljer. Anyday!

Och Storsan, kanske kaxigt, tror sig nog även veta vad gamlingarna på äldreboendet

i fråga skulle välja. Anyday!


image312


Artikel.



Dagens smartskaft 1:


Mannen i USA som klagade på sin frys.
Han blev mer och mer irriterad över att den inte "fungerade som den skulle".
Han bad några släktingar komma och titta på den. I frysen upptäckte släktingarna....

...MANNENS FRU!


"Ååhhh, vad irriterande med denna frys! Kan det vara för att jag slängde dit frugan efter mordet? Njaaa... fan vet.
Det kanske bara är något relä...? Jag ringer hit dem!"


image315


(Finns det relän i frysar...?)


image316


Dagens smartskaft 2:


Hillary Clinton - inom kort eventuellt den första kvinnliga presidenten i USA:s historia. Driven? Absolut. Smart? Absolut. Ambitiös? Otvetydigt.
Koll på läget? Eehhh... ??
Tydligen har låten som Hilary valt som 'signaturmelodi' valrörelsen igenom, vissa... ska vi säga brister...? Låten vars titel nu (tyyypiskt!!) Storsan inte kommer ihåg blev tydligen "när det begav sig" totalförbjuden på MTV eftersom videon innehöll... en nunna som blev våldtagen på T-banan...!

image317


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, "hellre ful i håret än ful i halsen", du är för rolig du! :P Men det är ju sant, så jag stannade inne nästan hela dagen igår. Han har inte blivit tagen än iaf, men frågan är ju vad de letar efter - han hade ju mask för ansiktet och lär ju inte finnas några fingeravtryck på vapnet..

Håller med dig om det där med kocken! Fy vad töntigt att ringa och klaga på det tycker jag..

2008-01-31 @ 09:38:39
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Laaaarsson

TACK för den STORSAN! nu går jag och tänker på Äckel-Hotrazio hela tiden. Har Kvävlningar och fula bilder i huvvet när jag blundar hela tiden nu ;P

Måste bara kommentera ovanstående. Jag jobbar so mdu kanske fattat i resturang jag. och det är så fruktansvärt löjligt det där altlså,jag lovar att i varje kök smakas det med ginrar hit och dit och tappade grönsaker på golvet so msedan används osv osv hela tiden! Det är bara för det är på tv alla reagerar och alla utan liv måste ringa och klaga på sånt.
Lite bakterier mår man bara bra av!!
Hehe irriterad.

hejja kökspersonal, mera skit!

2008-01-31 @ 10:34:11
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaaarsson

hahah du skrev medans jag skrev till mig =) tack ska du ha.. jag vil lvekrligen verkligen veeerkligen ha en lägenhet!!!!!!!!!!!! håller på att ta knäcken på mig att bo hos päronen nu haha

2008-01-31 @ 10:35:11
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Ida

Nä inga hål i halsen! Än så länge... ;)

2008-01-31 @ 10:54:35
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0