Storsan på krigsstigen igen

För en tid sedan kunde vi läsa om hur en ung kille som färgat håret först blev hemskickad - senare sparkad på grund av sitt tvåfärgade (faktiskt ganska snygga vad Storsan minns?) hår. Arbetsgivaren gillade inte hur han såg ut. Nu har klädkedjan Next i England infört en dresscode som innebär att personalen ska klä sig smal. Storsan har väl all förståelse för en del regler - jobbar man med färskvaror som till exempel kött ska man inte ha långa naglar, jobbar man med försäljning av dyra, snygga kläder kanske man inte ska klä sig som Britney Spears i sina värsta stunder och jobbar man med eeehhh... att rädda vanskötta djur kanske man inte ska bära päls?


Ni ser - redan nu tryter argumenten. Storsan blir rätt irriterad över skönhetspoliser i allmänhet och på rbetsplatser i synnerhet. Har ett visst utseende eller look en påtagligt negativ inverkan på affärsverksamheten (se exempel ovan) - fine, men om inte; ge fullkomligt faaan i att tala om hur andra ska se ut!


Och Storsan retar upp sig ÄNNU mer när hon i ilskan letar upp just klädkedjan Next och kollar vad de säljer.

Lyxkläder i storlek 32 för rika flickor som använder pappas American Express Gold och kräks i handfatet efter varje måltid?

Näää! De säljer blommor, vin, presentartiklar och kläder för exempelvis "småväxta", "långa" och "additional sizes" - storlekar upp till 26/28. Alltså 54/56 i svenska storleksmått!



image380


Ja.

Det var dagens utbrott.

Summa summarum: Next - knip igen. På stört.


image379

Artikel.

På återseende när Storsan taggat ner. Det brukar inte ta så lång tid.

Eldfängt men kortlivat... är hennes temperament!

image374


Kommentarer
Postat av: Laaarsson

Jag skriver härmed på följande inlägg mot useendedikreminering! Usch jag hatar sånt.
Själv har man ju blirr offer förendel sånna grejer med tanke på mitt hår och tatueringar åsådär. MEEEEN man ska inte bry sej så länge man tycker om sig själv! sådetså :)

Och visst är väl min hund söt ja =) En riktig tokFjant. Men det där ommin lillebror kan jag inte hålla med om HAHAHAHAHHA Fast som jag lain på bloggen nu så fick jagfaktiskt enmaltes av han så ibland kan han med va liiiiite söt!
Men du får han gärna!

Bra ide Storsan, de kan få gästblogga på min blogg också! Det kommer garanbterat sätta dom i bloggtankar. vi ska inte ge oss, vi löser detta :D Vore ju otroligt roligt hehe
ANnars funkar vanligt tjat göörbra har jag hört ;)

Hade bra din Toka kramkram

2008-02-18 @ 17:25:23
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

hehe den blev inte dålig den heller... Vi börjar ju tillochmed komma inärheten till Ida/Sandrakommentar-noveller nu ju ;) Men det är kul ! :D

2008-02-18 @ 17:26:11
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Och föresten, nu har jag vart igång och skickat kommentarer "Till ULLe-Bullen igen"
Fick svar av min kompis Frida förut: JAG ÄR FORTFARANDE INTE ULLE-BULLEN hahahahahahha UPS

2008-02-18 @ 17:27:12
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0