Språksvårigheter och analklåda

Ok.

Har ju ledigt - på riktigt - idag.
Storsan  var tvungen att uppdatera sig på en av sina favvo-sidor.

Tjuvlyssnat.se.


Det första saxade bidraget får Storsan osökt att tänka på
Nisse-the-Man och hans xyloproct, så klart.


Här.

************************************************


En gåva med baktanke

Apoteket, Hamngatan, Stockholm


Östermalmstant ~70 står i kassan för att betala en förpackning Ac3 Comfort,
kräm mot ändtarmsbesvär.


Tanten
(högt och tydligt): Den här krämen gör de så mycket reklam för på tv, så den måste ju vara bra. Jag ska ge bort den i födelsedagspresent, har ni några presentförpackningar?

Expediten (konfunderad och road): Nja, vi har nog inget som passar just den här förpackningen, men vi har kanske någon julpresentpåse på lagret...


Cred: Therése B


************************************************

Saxat nummer två.


"I wonder what the fuck she wanted"

Pågatåget, Malmö-Helsingborg


Konduktören står och försöker pratar med kvinna ~50, med utländskt utseende, om biljetten.


Konduktören
: Talar du svenska?

Kvinnan tittar frågande på henne.

Konduktören: Talar du engelska?

Kvinnan ser förvirrad ut.

Konduktören (med högre röst): TALAR DU ENGELSKA?

Inget svar.

Konduktören (med ännu högre röst): TALAR DU NÅGOT ANNAT SPRÅK??

Konduktören går till nästa säte.


Publicerat den 27 februari, 2008 kl. 12:01 under Malmö av Damon


************************************************

Detta andra bidrag får Storsan osökt att tänka på en gång för länge sedan, medan hon bodde i Götet 'första gången' och ännu inte träffat Ulle-Bullen. Kompis M, från Lappland likaledes, bodde i Lerum medan Storsan huserade i en deprimerande studentlägenhet på 19 kvadrat i Frölunda. Fattig student, och då som nu fullständigt skam- och skuldbefriad. Inga hämningar alls - framför allt inte angående lögner.

Nåja. Storsan besökte M en lördagskväll, god mat och en massa vin samt så klart en massa "tjöt" hela kvällen. Trevligt. När Storsan skulle åka hem dagen efter fanns inte tid att köpa biljett men M sa att man kunde köpa biljett på tåget. I denna urtid låg böterna för att åka utan biljett på 400 spänn. En förmögenhet för en sådan som Storsan.

Storsan
satt där på lokaltåget och konduktören närmade sig. Ett par säten framför Storsan satt en tjej som tydligen hade tänkt köpa biljett på tåget även hon. Den extremt surmagade konduktören fnös hånfullt och meddelade att hon minsann skulle ha köpt biljett INNAN och därför åkte hon på en bot på 400 spänn, direkt utskriven, pang bom.

Faaaaan, tänkte Storsan.... Konduktören närmade sig.

(Storsan var vid denna tidpunkt i livet svarthårig, kan ju nämnas)


Storsans
puls låg på dryga 200 när konduktören ställde sig vid hennes säte. "Biljetten, TACK!" röt han. Storsan svalde hårt, log sitt vänaste leende och sa: "Hällo! Aj wod lajk a tickät får götebååårg, pliis".

Konduktören hejdade sig och sa: "Va??"
Storsan upprepade: "Aj wod lajk a tickät får götebååårg, pliis".

Och fortsatte le.


Konduktören - som tydligen inte var så språkbegåvad - hummade och stammade medan rodnaden spred sig på hans kinder. Han försökte förklara ett par gånger att:
"Neheeej du, biljetten måste man köpa innan, därför får du nu en bot på 400 kronor."

Men det gick inte. Så till slut sa han: "Ok, thäts 20 kraons pliiis."

Storsan
drog en suck av lättnad, betalade 20 spänn och looooog invärtes.

Hon bjöd villigt på kommentaren som kom från ett par säten längre ner...
 "Jävla svartskalle!"


image418

Kommentarer
Postat av: Cec

Wow, folk är dumma!

2008-02-27 @ 14:18:44
URL: http://heartsick.blogg.se
Postat av: Malin

det är verkligen kul att tjuvlyssna på andra! gjör dock det alldeles för sällan i och med att jag jämt lyssnar på musik!

2008-02-27 @ 16:36:02
URL: http://artofmalin.blogg.se
Postat av: Ida

Nä jag kan inte heller titta på några av videorna. Klarar bara inte av det! När jag var fem år eller så såg jag ett inslag på TV om när en gubbjävel från Norge gick runt och stampade kutar i huvudet när mammorna var alldeles bredvid (sälmammorna..) och sen drog han de stackars halvdöda kutarna i nåt snöre över isen och stampade ihjäl ännu fler.. Ja det handlade ju om förbjuden säljakt iaf, men hursomhelst så blir jag fortfarande helt grinfärdig när jag tänker på det, så jag ska nog inte se fler såna filmer... Men jag läser ju iaf om det och vet vad för dumma jävlar det finns där ute!

2008-02-27 @ 23:26:04
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Ida

Och jag lovar att jag ska skicka honom till dig efteråt! Bara jag får tag på han så..

Hahaha det där var det roligaste jag hört på länge! Du menar alltså att du på allvar fann dig, och började spela utlänning?? Haha STÖRTSKÖNT!!

2008-02-27 @ 23:30:18
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Joru vi är nog syskon ska du se... Sega ostBÅGAR är det bästa som finns ju!! mums.. Likadant gamla sega popcorn :D

hahah du är ju för jekla rolig alltså. Den skaj ag lätt köram ed när jag har festat upp alla pengar och måste ta mej hem på nått sätt dan efter..

Förövrigt har jag hört att en pytonorm har rymt ifrån ett djurhem uppe i skogarna inorr så se för sjutton till och passa Nisse nu så han inte blir ormmat. iofs bra om du jöder han så mycket så jhan blir fet så vill nog inte ormen ha så han. också hört att ormen bantar ;)

2008-02-28 @ 08:49:40
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

Näää fyy vad är det för arbetskompis du har igentligen! haha så får man ju inte göra. Precis som om nån skulle köra in en megafon i örat och skrika när man ska lägga en straff i handbollen. usch va arg jag hade blitt haha

2008-02-28 @ 10:23:09
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

hehe ojsan där skrev du igen :)
Va trevligt att höra att det är nån mer som gillar rövbilderna.. En annan sitter och asgarvar för sej själv varenda morgon hahaha Så var lugn, de kommer aldrig försvinna! Däremot kommer det nog alsdrig komma nått seriöst inlägg där. Det får du stå för ;)

Lätt att jag ska pröva ditt tips som sagt.. Annars funkar det jättebra att låtsas sova och vägra vakna när det säger till en ;)

ha en kanongoo dag!!

2008-02-28 @ 10:27:15
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Laaarsson

hej iiiigen haha jag måste ju svara på allt fan =) tack så jättemycket, det ska bli oootorooooligt sköööönt :D och jättefint ska det blir också :D Bilder kommer kan jag garantera!

2008-02-28 @ 10:47:11
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Becca

ha ha ha... du kan allt du... ;o)

och nej, jag åt inte utav den andra salvan, det framgick alldeles tydligt att den skulle strykas på ;o) den hette nämligen "calm skin"

2008-02-28 @ 14:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0