Huvva!

Huvva, vad allvarlig Storsan blev där... Balans är viktigt - det har Hon sagt MÅNGA gånger!

BALANS!

Med andra ord:

Ulle-Bullen är inne i "Centralorten"och hämtar Svåger M som kommer medelst tåg och buss för att hälsa på några dagar. Under eftermiddagen har alltså Storsan sprungit runt och skakat mattor, tvättat, diskat, dammsugit, plockat undan - i fulkomlig FRENESI!

Varför vet Hon dock inte riktigt - Hey, Svåger M är en ungkarl på snart 40... 

What's the big deal??


I alla fall:

För x antal år sedan kröp Storsans systerson D 
(jo, just han som fick 100% i schlagertestet ihop med Olahyst!)
in under soffan hemma hos Ulle-Bullen och Storsan. Hela familjen var här på besök och D skulle hämta något. Han kröp fram efter en stund fulkomligt täckt av damm.
Och sade: "Men... dammsuger ni aldrig??"

Storsan
utövade damage-control så gott Hon kunde och ropade:

"Vaaa!!! VEM har lagt det där dammet under MIN soffa!!????"

Idag hände samma sak - men i detta fall så är Storsan mer allvarlig...

VEM faaan har lagt detta i Storsans hus??!!??





Nyss belönade Ulle-Bullen sig med en brasa i grillen... i mörkret... Med Nisse-the-Man dreglandes vid staketet. Han påstod att Han firade Nisses cancerfria biopsi... Tusan vet...

(Eftersom Storsan sprang runt och grejade hysteriskt så misstänker Hon starkt att Han bara smet undan sina husbondeliga plikter...)





***************************************************************************

Och till sist:


*Blink till Mandelen*...


***************************************************************************

Saxat från Tjuvlyssnat:

Ungdomen, ack så uppnosig!

Butik, Alingsås


En äldre dam kommer in och går fram till kassan.

Damen: Jag skulle ha vitaminer till min hund.

Biträde: Har du köpt det förut så du vet vilket märke du vill ha?

Damen: Ja, det var multivitamintabletter.

Biträde: Okej, då har vi lite att välja på. Du minns möjligtvis inte vad tillverkaren hette?

Damen (suckar): Men ska det vara så svårt? Jag ska ha dom tabletterna som jag brukar köpa!

Biträde: Jag förstår det, men tyvärr så vet inte jag vilket märke du brukar köpa.

Damen (suckar igen): Jaja, då får jag väl gå till den affären där jag brukar köpa tabletterna då!


Cred: Carro. Publicerat den 12 februari, 2008 kl. 15:47



Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Snygg bild på Ulle-Bullen när han grillar korv. Han är sig inte lik. Jag saknar det svarta strecket över ögonen. Hälsa M från oss. Häls. B.

2008-02-12 @ 21:12:38
Postat av: Ida

Ja helt normal verkar han ju inte vara iaf..

Så det där är Ulle-Bullen? Står och gör upp eld bara för att ;)

2008-02-12 @ 21:15:29
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: mandelen

BAAAAAAAAAAHHH!!! Vem har lyssnat på min arbetsplats :-D

2008-02-12 @ 23:21:43
Postat av: Laaarsson

Hhahaha woo en Alingsåsare på tjuvlyssnat! shit va ball :) Tänk om det kanske är jag :O eller nää jag köper inte vitaminer till min hund....

Riktigt konstigt att det alltid smugglas in damm hos en va? ;)

och bullen.. vart sköen är marswallosen?!!! fusk.

2008-02-13 @ 08:07:49
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: illahyst

Längtar efter er!!! Ses snart! vad härligt trevligt vi ska ha!!! kanske en skvätt vin...... :o)
pussar

2008-02-13 @ 12:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0