Vinnare!

Och vinnarna är... (trumvirvel)

image550

Boris
hade alla rätt på alternativen 1 och 2.
Pecialen hade helt rätt förutom att det var en katt - ingen tik.
Gisan hade rätt i en av blessyrerna som blev resultatet.
Hedersomnämnande till Laaarsson som gissade att Storsan brottats med en spunk.

Om Storsan bara visste vad en spunk är så skulle hon
med all säkerhet brottas med den!


(Är det inte härligt att alla får vinna?)

Med andra ord:

Storsan fick alla uppräknade blessyrer och var måttligt glad. Nisse-the-Man drog iväg som ett jehu efter en katt som lömskt gömde sig i buskaget precis bredvid vägen. Storsan efter i kopplet och agerade kort därefter bromskloss på ett alldeles förträffligt sätt.

(Kan man ta upp det i sin CV?)


När Storsan skulle resa sig hann hon tänka för en sekund att plötslig blindhet på ena ögat var resultatet av åkturen. Men upptäckte snart till sin lättnad att det bara var ett fuktigt löv som fastnat på insidan av glasögonen...

Tänk så skönt!

image565
 

Kommentarer
Postat av: Olahyst

Tur att du är gjort av segt "Hinkedankesläkt"! Ett boktips till min älskade lillasyster om hon vill läsa om flera roliga hundar: Marley och jag av John Grogan. Många fniss och skratt blir det när man läser den.
Kram

2008-04-08 @ 14:19:48
Postat av: BorisBorissa

Spunk är ett ord som uppfanns av Astrid Lindgren i en av böckerna om Pippi Långstrump. Betydelsen är okänd men det är i alla fall ingen sjukdom.Det kan eventuellt vara namnet på en skalbagge som Pippi hittade utanför sitt hus. Om man läst boken, vet man att Pippi efter långdraget spunkletande hittar en skalbagge som hon bestämt känner igen som den spunk hon letat efter. Så då beror det väl på om Pippi hade rätt eller ej, antar jag?.

(Vad allting blir mycket enklare när man kommer-på att man kan kopiera text och sedan klistra in den i sin kommentar).
Mvh, Boris.
Ps. Jag tror också att du skulle brottas med en Spunk, om det nu var en skalbagge.

2008-04-08 @ 18:17:20
Postat av: Storsan

Nähä, Boris!!
Storsan skulle minsann brottas med en spunk ÄVEN om den till och med var av en... en... ekorres storlek! Kanske till och med en medelstor katt.
Faktiskt!
Jag lovar!!

2008-04-08 @ 18:46:33
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Laaaarsson

Nää du Boris!!!!!!!!!!!
Det är inte bara så.. Klart attPippi också har rätt men jag såg på 100 höjdare så var det en höjdare i USA som kallades spunk-mannen som troddes ha sett en spunk och nu ängnade hela sitt liv åt att lyckas få se den igen. Han fick tillochmed en bild på den, såg ut som en stor gorilla fast på ett annat sätt.
USch nä nubörjar tomtebilden komam tillbaka i huvvet när jag skriver detta, nu måste jag sluta innan jag spyr

(Men försökte leta upp klippet på youtube och gooogle och diverse utan resultat.. men jag ska hitta bevis!!!!!!!) om jag ska ska behöva köpa filmen ochskicka till er sen..

2008-04-08 @ 21:58:44
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Storsan

Laaarsson;
*S*
Fyy, vad läskig tomtemannen var!
Håller utkik efter spunken då!
;o)

2008-04-08 @ 23:55:58
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0