It's a wrap

Söndag.

Vilodag.

Faan, vad fort det går! Tyckte det var alldeles, alldeles nyssens som Storsan var glad över att det var fredag eftermiddag. Men - that's a gonner! Lördagen med. Bara denna kväll kvar - sedan tillbaks till grottekvarnen...

Storsan har haft en utomordentligt trevlig söndag. Slapp och slö söndag - iförd mördarsockor.

TV, dator... INGET jobb, ingen disk, ingen städning, ingen tvätt.

Inget alls av vikt - tänk så skönt!

Bullen
är ute på vift - kommer att dyka upp i kvällningen med lite utemöbler, lite hundmat och en sodastreamer. Han har nämligen fått för sig att det är himla bra med en sodastreamer så att han kan dricka en massa bubbelvatten. Bubbelvatten à la Bullen alltså.

Bubbelvatten à la Storsan kommer INTE ur en sodastreamer...



Angående inget alls... eller egentligen Mandelens uppmaning om sånger som passar en person... 

Storsan
älskar, älskar, älskar Bette Midler!

Hon är en sjukt rolig, vanvördig, icke-pretentiös, varmhjärtad, storkäftad person.

Den kombinationen gillar Storsan - varmhjärtad och storkäftad alltså.

Så för att avsluta söndagskvällen:

(har hört rykten om att bloggar på blogg.se kommer att stängas ett tag?)


Favorit nummer ett; Bette Midler i sitt esse:


 


Favorit nummer två; Bette Midler
framför Storsans signaturmelodi i livet!

"You don't own me". Kan appliceras på karlar, omgivning, jantelagen, livet i stort.

Låten kommer från filmen "First Wives Club".


 

Kram och godkväll, alla trevliga människor!!


Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

A-ha. En sodastreamer. Boris kommer nu att lämna sina bästa tips: 1. Köp en extra kolsyrepatron. Den som sitter i sodastreamen brukar ALLTID ta slut när man som minst önskar, typ sena kvällar när det är omöjligt att få fatt i en ny. 2. Diska ALDRIG sodastreams-flaskorna i en diskmaskin, jag vet av egen erfarenhet (var ju bara tvungen att testa).
Som sagt var, en kolsyrepatron i reserv är aldrig fel.
Mvh, Boris.
Ps. Känns som om det inte finns en enda elakhet eller ironisk tanke i den här kommentaren.

2008-04-13 @ 18:37:29
Postat av: Petra

Tjusigt :)
Hahaha..det där var roligt sagt. På allvar har du gift dig med en som kallas Ulle-Bullen....hahaha...sorry...men det var kul :)

2008-04-13 @ 18:53:01
URL: http://www.petra79.blogg.se
Postat av: Elin

desamma, desamma... :)

2008-04-13 @ 19:05:13
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Storsan

Boris; jag lovar att meddela Bullen att en extra patron behövs. Och förresten, jag är lika förundrad som du! Inte ett uns av ironi? Har du feber? *S* Kram!

2008-04-13 @ 21:38:05
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Ida

Åh, jag gillar också Bette Midler! Och filmen är ju bara för härlig, de visar ju den flera ggr i veckan på TV4 film nu :)

Ja jag får hoppas jag bara är inne i en svacka, för är less på att känna mig så slut nu...
Och rostbiffen blev jättegod faktiskt! :) Hade den i lite för länge kanske, så den blev inte så där rosa i mitten men jag tyckte inte det gjorde nåt alls.

Bloggar ska stängas ett tag...?

2008-04-14 @ 06:28:12
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Petra

Hej! Jag har en tävling ang. bloggtips. Gå gärna in på min blogg och lämna ditt bästa bloggtips.

//Petra

Ps. Du verkar ha koll på det här med bloggandet. Hur gör man för att lägga in något från YOU-TUBE på sin sida?

2008-04-14 @ 19:11:07
URL: http://www.petra79.blogg.se
Postat av: Petra

Hmmm..det verkar komplicerat. Jag får kika på det där i helgen. :) Tack för hjälpen. Är inte direkt en hacker.. :)

2008-04-14 @ 19:51:16
URL: http://www.petra79.blogg.se
Postat av: mli

vad härligt att det finns normala människor omkring en! :D
Ja, precis, ett ljus hjälper då fan inte och det känns surt och på nåt sätt "egoistiskt" att tända ett ljus för en människa då det precis i detta nu dör en massa folk runt om i världen.
och man blir fan deprimerad av att tänka på det, så jag tror att det är därför folk väljer att inte tänka på det alls, för att det är för jobbigt liksom.
tragiskt, verkligen..! =/

2008-04-14 @ 20:12:01
URL: http://www.mirabile.blogg.se
Postat av: Charlotte

Vad kul - jag är också ett big Bette-fan! En av mina favoritfilmer är The Rose, där två bra kvinnor kombineras all in one: Bette Midler och Janis Joplin!

2008-04-15 @ 09:56:00
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0