Och på den sjunde dagen...

***************************************


Dagens filmtips:


"Old Boy" - koreansk film från 2003 om identitet, förlorad tid och hämnd.


Jag och mitt hjärtas utvalde prenumererar på CDOn:s hyrfilmer.

Himla käckt - ett paket i brevlådan med tre DVD-filmer, ha dem hur länge du vill.


(Jag och Han är lite lata...)


När du skickar tillbaka dem får du tre nya. Är man "på hugget" kan man alltså
se en massa film! För bara 99 kronor per månad!


(Jag och Han är lite snåla...)


Ska motvilligt erkänna att jag gav utlopp för en av mina fördomar när jag

upptäckte att den var koreansk - "Neej, nu blir det kampsport och sånt!"


('Guben' var dock nöjd oavsett - kanske är
kampsportsfilmer nåt specifikt manligt?)


Och jodå - jag väljer själv mina filmer i en "önskelista" men jag hade tydligen inte

kollat så himla noga... Och tur var väl det!


Denna film var absolut, utan snack, en av de bästa jag sett på mycket,

mycket...MYCKET länge!


Rekommenderas!


***************************************


Dagens gåta:


Vad är det som känns ganska mjukt att ta på, luktar ganska gott och troligtvis
spritter av nyväckta livsandar inuti - fast det kaaanske inte syns? (ännu!)


Jo, Storsan efter ett Aloe-Vera-party!


image17

Det låter underligare än vad det faktiskt var.

Helt enkelt ett home-party med olika Aloe Vera-produkter.


(Har ju varit på Tupper-ware & sex-leksaker...varför inte Aloe?)


Så nu är man insmord och nerkletad och fullproppad med hälsodrycker.

(Hmm, jaaa, alltså insmord med lotion och gel och annat;
juicen drack man!)


Känner riktigt hur hälsosamt det var!

Beställde en dunk juice i alla fall - ska tvinga Honom också att ta en slurk dagligen.

Våra gemensamma tarmar kommer att tacka mig!!


(Ok, vi kanske inte har såå många gemensamt - men ni fattar!)


Tror dock inte att det är bra att totalchocka kroppen så där på en gång

- så jag rättar till det nu:


ostkrokar (jfr svenska termen: ostbågar)

coca-cola

snus

och lite mammon... (några bingo på...ni-vet-vilken-sajt)


***************************************

"Hadde"


Kommentarer
Postat av: jean claude van damme

era gemensamma tarmar, den bilden satte sig alldeles för hårt i mitt huvud, speciellt när du var varm & go och nersmord med krämig lotion.

jasså, prenumerewrar du på cdons filmer, ja jag öper jag,
osså måste jag köpa nya billyhyllor, och en större lägenhet... och snart ny dvd-spelare, den gamle ä slut...

2007-10-29 @ 14:57:32
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: Laaaarsson

Haha du är ju för rolig :D

2007-10-29 @ 15:18:51
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0