Stop all the clocks

Skolmassakern

Självklart finns det ingenting mer att säga idag - ingenting humoristiskt eller ens i närheten.
Nu har det hänt - nära.
Visst har det bara varit en tidsfråga - men ändå chockartat...

Några faktorer känns ändå som att de ligger ytterligare en nivå högre på "otäckt"-skalan:

***********************************************

* 18 år

* Video utlagd på YouTube - innan faktum

* Licens på en Sig Sauer

Citat
Jag kommer eliminera alla som jag ser som oförmögna,
en vanära för den mänskliga rasen och som misslyckanden
i det naturliga urvalet.
Slut citat

***********************************************

"The stars are not wanted now, put out every one;

Pack up the moon and dismantle the sun;

Pour away the ocean and sweep up the wood.

For nothing now can ever come to any good"


(Wystan Hugh Auden)

***********************************************


Kommentarer
Postat av: Miia

Det är hemskt det som har hänt. Å som du skriver det är så nära.. Man vet inte vad man ska säga. Ord räcker inte till.

2007-11-07 @ 21:54:01
URL: http://miiakarppinen.blogg.se
Postat av: Annemira

Man blir ledsen och förfärad. Och nu har det kommit så nära att man inte kan tänka bort det med avstånd längre.

2007-11-08 @ 08:23:26
Postat av: Kalle

Ja fy! om jag vore lärare skulle jag sluta direkt, jag skulle inte våga gå till skolan.

och vore jag elev. ja, nej. man blir ju rädd ju, ens för att åka förbi en skola i bil. och detta är något som jag sett eskalera LÄNGE! det var MYCKET lugnare "på min tid" när jag gick i låg och mellanstadiet, sedan har barnen influerats av allt "videovåld" och "subkulturer" och "isolering" och "främlingsfientlighet" att en del;

*blir så rädda att de inte går ut, utan sitter och dataspelar sig till övervikt

*blir satanister

*blir drogmissbrukare

*blir våldtagna

*blir skötsamma medborgare som värnar om familjen och bor i överklassvillor i gated communities, helst utan negrer och blattar som grannar, men med polsk städhjälp som även kan hora lite när lusten faller på.

*blir socialfall

*blir ensama (värst)
________________________________________________

vad var det du ville ha hjälp med? jag kanske kan sy nåt ändå, om det inte är för komplicerat?

2007-11-08 @ 09:32:16
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: kalle

men så enkelt! har du inte symaskin själv? bara att vika upp på insidan och sy, eller vill du "smygsy" på ett par "finbyxor", då ska det vara för hand.

är det jeans? okej svårare direkt, (tjockt)

då krävs det proffs, gå in på systugan så hjälper de dig säkert!

2007-11-08 @ 11:08:21
Postat av: KALLE

tävling

jag tror du kanske vet???

2007-11-08 @ 12:28:39
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: storasyster

Åh, vad jag blir nyfiken...vad ska du sy? Jag har ett bra tips.............textillim!!! Det brukar ju fungera bra, eller hur!
Puss

2007-11-10 @ 18:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0