Dan före dan före dan före dan före....

 Måndag - igen!

Och Storsan kände sig precis som isbjörnen i gårdagens clip från YouTube...stor och lurvig med tjocka fötter och slappa armar hasade Storsan iväg till jobbet i morse... Hon fick riktigt trycka på med bakbenen för att överhuvudtaget komma iväg - och saaaakta gick det!

Nåja, väl där gick ju allt bra och nu efter x antal koppar kaffe känns livet rätt ok ändå. Speciellt som Storsan fick se att hon vunnit en bok på Charlottes blogg!! Hahahaha!!

Storsan brukar sällan vinna något så hon är nu jätteglad! I Storsans egen lilla mini-tävling angående Ondska så är vinnaren... *trumvirvel och fanfar*

PECIALEN
!!

image107

För det var ju heeelt rätt att Storsan är skyldig till alla tre incidenterna! Och Pecialen var först men ett hedersomnämnade även till Laaarsson! image110

******************************************

Dagens fniss:

Storsan hittade en blogg med namnet Arga Lappen.

Tjohoo
! tänkte hon, vad kul! En blogg av en arg människa från någonstans i hemtrakterna... NOT! Det var just om...jaa, arga lappar! Av papper. Men det var kul ändå, till exempel detta exemplar:

(Klicka på bilden så kommer ni till bloggen i fråga)

image170

*************************************************************

Dagens Tänk, varför är det så?

Nummer två / kacka / ha avföring / tömma tarmen...ja rent ut sagt: att bajsa! Varför är det så skämmigt? Oavsett vilket uttryck man använder rent språkligt? I dessa tider av vinterkräksjuka och annat kan folk diskutera helt öppet om allsköns typer av vomerande samt hur det kändes och var det hände.

Sedan kan det komma en ytterst kort fras: "och dessutom i andra änden också..."

"Andra änden"? Nummer två är väl ändå bra mycket mer naturligt än att kräkas? Borde det i så fall inte heta "I första änden"? Man hör om olika tekniker för att dölja, smyga eller rent av undvika ovanstående aktivitet om någon enda människa är i närheten. ALLA verkar skämmas för detta. Likaså Storsan. För att inte tala om jobbarkompis G...för det var på grund av henne detta ämne poppade upp i Storsan huvud!

Gick nyss till arbetsrummet och den toalett som finns där. Stor kris. Storsan höll nästan på att göra nummer ett i byxorna. Upptaget!!! Storsan stod utanför och väntade. Inom kort (tack och lov!!) öppnades dörren och G kom ut.
Först blev hon rädd för hon hade inte hört Storsan - sedan frågade hon "ska du på toaletten?"

Storsan: Ja.
G: NÄÄEE!! Det får du inte!
Storsan: Joooo, jag måste!! Allvarligt!
G: NEJ! Hör du, du får inte säger jag!!
Storsan: Men det är kriiis!!
G: Men näe, jag har ju....*ett av ovanstående verb med MYCKET låg röst*
Storsan: Det spelar ingen roll - jag måste!
G: Ok då...men det är INTE roligt alls!!

Vid det laget hade Storsans nöd blivit ännu större och dessutom hade ett fnissanfall modell större börjat, så här var fara å färde...Storsan fick slänga sig in - och hann!! Puuuuhh...
Nu måste dock Storsan sticka in huvudet till G och visa att hon lever!

image168

Ha en trevlig kväll,
med eller utan nummer två!

Storsan

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Gillade lappen! Jag kanske skulle skicka in ett eget bidrag, jag satte upp en arglapp nyligen och undrade vem sjutton som låtit ett paket fisk stå och tina i trappan över natten. Det luktade rutten spätta - en stank som sedan mixades med adventsdofter som pepparkakor och glögg till en...obeskrivlig luktröra.

2007-12-17 @ 16:09:39
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: mamsingen

Vi fastställer härmed: nummer 1: Spy, nr.2: urinera, nr. 3: Bajsa, nr 4: förkyld, nr.5: tårar, nr6:klämma en finne(vilket Mamsingen gör då och då, nr.7: var i örat. Svårt att komma i håg? Ja det är det. Men vem i helvete har sagt att det ska vara lätt att komma i håg? i morgon ska mamsingen åka med dig Bäbisen, kom i håg: Ta fram vad du ska ha på dig i morgon i kväll....rörigt? Ja. lägg väckarklockan en bit ifrån dig, då måste du stiga upp för att stänga av. Du slipper dessutom mindre vackra avtryck på kinden...ladda perkulatorn på kvällen då behöver du bara trycka på knappen i morgin bitti! Eftersom min äkta hälft är sjukskriven, gäller även för mig att förbereda mig inför nästa dag, inget tända i taket, inget såtta på radion(sätter inte på nåt annat heller) jo, kaffekokaren."Du klagar på mig att jag är högljudd! Ha!") "Ja, tycker du jag stör?" "Nej, men du klagar ju på mig!" Logiken? Tånk, jag är så felfri, så maken får låtsas jag har fel! Ha-ha! När du blir stor, Bäbis, får du också sätta på kaffet på morgonen, men än så länge är du för liten, du måste förbereda. Kom i håg;kl.23.00: Bums i säng. Godnatt med dig, min Bäbis.

2007-12-17 @ 19:35:49
Postat av: laaaarsson

hahah snusko där ;)

Wiii tack för hedersomnämjandet =) får man inget tröstpris? hehe
HAHAHHAAHHAHAHAHAHHAHAHHAAHAA va e de för granne som sätter upp sånt där igentligen. Låt folk ha 6 hur, när, var dom vill för fan. sprid glädjen liksom haha

Buhhuu va tårkigt att höra om Krullis :( Anatar att det är din hund?

Usch min hund börjar ge sej nu också... Fundrar allvarligt på att försvinna med honom den dagen.. Aldirg att jag kan leva utan min Joppe :(
Hoppas han blir bättre iaf!! Klappa han lite från mig.
Hade bra kramkram

2007-12-18 @ 11:02:49
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0